• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
8ος Αγώνας - GP Aragon (Aragon)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η Axiom Diesel Cycles παράγει την πρώτη πετρελαιοκίνητη Cruiser!
Νέα Αγοράς 31/05/2025 - 12:29

Η ιδέα είναι σίγουρα μοναδική, αλλά τα στοιχεία απόδοσης είναι απογοητευτικά και θα μείνει ανικανοποίητη η επιθυμία να θεωρείται μία επιτυχημένη πρώτη εφαρμογή της πετρελαιοκίνησης σε μοτοσυκλέτα.

Η πετρελαιοκίνηση κυριαρχεί στον κόσμο των οχημάτων, κυρίως σε φορτηγά, λεωφορεία και ακόμη και σε κάποια αυτοκίνητα που διατηρούν μία πετρελαιοκίνητη έκδοση. Και όχι άδικα, γιατί υπάρχει ικανοποιητική απόδοση και σταθερή ροπή, ανθεκτικότητα και εξαιρετική οικονομία καυσίμου.

Η ιδανική χρήση είναι τα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο και η κάλυψη πολλών χιλιομέτρων. Επίσης τα αγροτικά μηχανήματα βασίζονται στη χρήση του πετρελαίου και καταφέρνουν να αποδίδουν σταθερή ισχύ σε δύσκολες συνθήκες σε μεγάλες αγροτικές εκτάσεις και με αυξημένες θερμοκρασίες τους θερινούς μήνες.

Οι μοτοσυκλέτες έχουν πολλές κατηγορίες, αλλά υπάρχουν προφανείς λόγοι που δεν έχουμε δει ποτέ μία πετρελαιοκίνητη έκδοση μέχρι σήμερα. Οι πετρελαιοκινητήρες δεν φημίζονται για τις υψηλές στροφές τους, κάτι που δεν είναι ιδανικό στον κόσμο των δύο τροχών, όπου οι επιδόσεις βασίζονται στην αναλογία ισχύος-βάρους και στην απόδοση στις υψηλές στροφές για να επιτευχθεί μεγαλύτερη ισχύς. Υπάρχει επίσης το θέμα του βάρους, για να μην αναφέρουμε τον χαρακτηριστικό θόρυβο των πετρελαιοκινητήρων, που απέχει πολύ από τον ωραίο ήχο ενός δικύλινδρου V ή την χαρακτηριστική υστερική κραυγή ενός τετρακύλινδρου εν σειρά. Και ας μην ξεχνάμε τα συνεχώς αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών, που δεν βοηθούν καθόλου την πετρελαιοκίνηση ιδιαίτερα από την άποψη μικροσωματιδίων που είναι εύκολο να τα εισπνεύσουμε καθώς είναι καρκινογόνα και έτσι απαιτούνται φίλτρα καθαρισμού μαζί με καταλύτες στα οχήματα που κινούνται με πετρέλαιο.

Κι όμως, παρά όλα αυτά, κάποιοι τολμηροί εξακολουθούν να πιστεύουν στο όνειρο και κεί μπαίνει στο παιχνίδι η Axiom Diesel Cycles.

Ιδρυμένη από τον Matthew Lach, η Axiom είναι μια Αμερικανική startup με αποστολή να κατασκευάσει πετρελαιοκίνητες μοτοσυκλέτες που να μοιάζουν και να δίνουν την αίσθηση από τις μεγάλες, εντυπωσιακές cruiser. Τα βασικά της μοντέλα είναι τα Knight και Paladin. Η κάθε μία κατασκευάζεται στο χέρι γύρω από έναν τρικύλινδρο turbo-diesel κινητήρα Doosan 1,000 κ.εκ. που αποδίδει μόλις 24 ίππους στις 3,463 σ.α.λ. και 61 Nm ροπής στις 2,489 σ.α.λ. Και είναι αυτονόητο ότι ο πετρελαιοκινητήρας με τις χαμηλές στροφές λειτουργίας του αποδίδει μόνο 24 ίππους. Δηλαδή, αριθμοί που δεν εντυπωσιάζουν ούτε σε ένα scooter 250 κ.εκ., πόσο μάλλον σε μια βαριά cruiser μοτοσυκλέτα των 220 κιλών και πλήρους μεγέθους.

Παρόλα αυτά, αυτές οι μοτοσυκλέτες έχουν χαρακτήρα και παρουσία. Το μοντέλο Knight είναι το πιο "προσιτό" μοντέλο (αν και με τιμή 43,621 €, δύσκολα θεωρείται προσιτή μοτοσυκλέτα), ενώ η Paladin είναι το κορυφαίο μοντέλο, με τιμή που φτάνει τα εντυπωσιακά 48,027 €. Και οι δύο βασίζονται σε βαριά ατσάλινα πλαίσια, διαθέτουν κορυφαία εξαρτήματα όπως φρένα Brembo και ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, και έχουν μια ρετρό, αλλά και ταυτόχρονα φουτουριστική αισθητική που δεν θα περνούσαν απαρατήρητες στο δρόμο.

 

Σε σύγκριση με μια Harley Softail, οι μοτοσυκλέτες της Axiom είναι σίγουρα πιο εξειδικευμένες. Δεν αγοράζεις μία για τις επιδόσεις – την αγοράζεις επειδή είναι περίεργη, διαφορετική, και ίσως και λίγο επαναστατική. Είναι μια δήλωση, όχι μία μοτοσυκλέτα ταχύτητας. Είναι οτιδήποτε άλλο εκτός από λογική επιλογή.

Η Axiom δίνει μεγάλη σημασία στην ιδιαιτερότητα του πετρελαιοκινητήρα και όχι στους αριθμούς της απόδοσής του. Ίσως έχει περισσότερη σημασία να πάνε κόντρα στο κατεστημένο, να στηρίξουν εναλλακτικές μορφές κινητήρων, ή απλά να προσφέρουν κάτι που κανείς άλλος δεν τολμά να κατασκευάσει. Και ενώ οι μοτοσυκλέτες τους δεν έχουν καθόλου καλές επιδόσεις, υπάρχει κάτι περίεργα ελκυστικό σε όλη αυτή την ιδέα και μάλιστα η διάταξη του κινητήρα και όλων των περιφερειακών εξαρτημάτων του που έχουν μοναδικό τρόπο σύνδεσης, δίνουν ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον στον παρατηρητή.

Μία πετρελαιοκίνητη μοτοσυκλέτα cruiser όπως η Axiom Knight ή η Paladin, θα μπορούσε να τραβήξει τα βλέμματα παντού με τον διαφορετικό κινητήρα της και αυτό δείχνει πόσο ενδιαφέρον έχει ο τρόπος λειτουργίας ενός κινητήρα και παραμένει να αποτελεί ένα πολύ ωραίο μέρος της κίνησης των οχημάτων, ενώ στις μοτοσυκλέτες είναι πλέον γεγονός ότι υπάρχει. Μένει να δούμε και μία έκδοση με περισσότερη ισχύ, καθώς υπάρχει η υπερτροφοδότηση και θα είναι σχετικά εύκολο να παράγει περισσότερη δύναμη σε λίγο πιο υψηλές στροφές λειτουργίας. 


 

Επόμενο άρθρο »

H μοτοσυκλέτα του Dani Pedrosa στο Experience Village του Red Bull Showrun by ALUMIL

« Προηγούμενο άρθρο

Η Brembo μειώνει δραστικά την επιβλαβή σκόνη από τα φρένα

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
TO GP ΣΤΟ SILVERSTONE ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΥΠΟ ΒΡΟΧΗ
  • ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ Ο JOHANN ZARCO
  • O MARC MARQUEZ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΑΥΞΗΣΕΙ ΚΙ ΑΛΛΟ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ
  • Ο MILLER KAI O OLIVEIRA ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΙ ΣΤΗ ΒΡΟΧΗ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΠΛΗΞΗ