Με το τελευταίο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο της σεζόν, που διεξήχθη στην πίστα της Jerez στην Ισπανία, η Ducati προσθέτει ένα ακόμη εμβληματικό τρόπαιο στην αγωνιστική της ιστορία: τον 21ο Τίτλο Κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, τον τέταρτο διαδοχικό που κατακτά με την Panigale V4 R.
Η επιτυχία αυτή αποτελεί μέρος μιας μακρόχρονης αγωνιστικής παράδοσης, που έχει εδραιώσει την Ducati ως τον πιο επιτυχημένο κατασκευαστή στην ιστορία του WorldSBK: από την πρώτη σεζόν του πρωταθλήματος το 1988, η Ducati έχει σημειώσει 449 νίκες και έχει κατακτήσει περισσότερους από τους μισούς τίτλους, με 21 από τους 38 Τίτλους Κατασκευαστών να βρίσκονται πλέον στην τροπαιοθήκη στο Borgo Panigale.
Ένα ταξίδι επιτυχιών – Μοντέλο προς μοντέλο
Μια κληρονομιά επιτυχιών, χτισμένη με διαδοχικές γενιές μοτοσυκλετών, κάθε μία από τις οποίες ανέβαζε ακόμη πιο ψηλά τον πήχη. Ο πρώτος Τίτλος ήρθε το 1991 με την Ducati 888, η οποία κατέκτησε τρεις συνεχόμενους Τίτλους (1991–1993). Η σκυτάλη πέρασε έπειτα στην Ducati 916, που κυριάρχησε για άλλες τρεις σεζόν (1994–1996).
Το 1998 σηματοδότησε την μακρύτερη περίοδο κυριαρχίας στην ιστορία του WorldSBK: τα μοντέλα 916, 996, 998 και 999 χάρισαν στην Ducati επτά διαδοχικούς Τίτλους (1998–2004). Η επιτυχία συνεχίστηκε με τις 999, 1098 και 1198, φέρνοντας νίκες το 2006, 2008, 2009 και 2011.
Panigale V4 R: Τέσσερα χρόνια απόλυτης κυριαρχίας
Η Panigale V4 R επιβεβαίωσε τη θέση της ως σημείο αναφοράς για την απόδοση και την τεχνολογία στην κορυφαία κατηγορία του πρωταθλήματος. Από το ντεμπούτο της το 2019, έχει σημειώσει 108 νίκες, καθιστώντας την το δεύτερο πιο επιτυχημένο μοντέλο Ducati στην ιστορία του WorldSBK, πίσω μόνο από την εμβληματική 916 και τις παραλλαγές της.
Μια ομαδική επιτυχία – Οι αναβάτες πίσω από τον Τίτλο
Η επιτυχία αυτή είναι αποτέλεσμα των προσπαθειών πολλών αναβατών. Με την επίσημη ομάδα Aruba.it Racing – Ducati, συμμετείχαν διαχρονικά:
- Álvaro Bautista (63 νίκες)
- Scott Redding (12)
- Chaz Davies (3)
- Michael Ruben Rinaldi (5 νίκες, μία εκ των οποίων με την Go Eleven)
- Nicolò Bulega (20)
- Danilo Petrucci (3, με την Barni Racing Team)
- Nicholas Spinelli (1, Barni Racing Team)
- Andrea Iannone (1, με την Pata Go Eleven)
Το 2025, τέσσερις αναβάτες συνέβαλαν στον Τίτλο Κατασκευαστών. Αναμφισβήτητος πρωταγωνιστής ήταν ο Nicolò Bulega με 14 νίκες, έχοντας τριπλές νίκες σε Αυστραλία (ξεκίνημα της σεζόν), Cremona (Ιταλία) και στο φινάλε στην Jerez.
Τη συνολική επιτυχία της Ducati ολοκλήρωσαν:
- Sam Lowes (Mark VDS Racing Team): 2 δεύτερες θέσεις σε Αγώνες Superpole σε Assen και Balaton
- Álvaro Bautista: 2η θέση στον 2ο Αγώνα στο Assen
- Danilo Petrucci: κορυφαίος αναβάτης Ducati (4η θέση) στον Αγώνα Superpole στο Misano
Luigi Dall’Igna (Γενικός Διευθυντής, Ducati Corse):
«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με το τέλος της σεζόν της υπάρχουσας Panigale V4 R, η οποία για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά απέδειξε ότι είναι η πιο ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα στο πρωτάθλημα.
Το γεγονός ότι πέντε ιδιωτικές ομάδες, πέρα από την εργοστασιακή, επέλεξαν να αγωνιστούν με τη δική μας μοτοσυκλέτα, δείχνει πόσο εκτιμάται το project της Ducati και αναγνωρίζεται πέρα από τα δικά μας γκαράζ.
Φέτος αντιμετωπίσαμε νέες συνθήκες, αλλά τα αποτελέσματα των Aruba.it Racing – Ducati με τους Nicolò και Álvaro, καθώς και των Barni Spark Racing, Pata Go Eleven, MGM BONOVO Racing, Motocorsa Racing και Marc VDS Racing με τους αναβάτες τους, επιβεβαιώνουν την σταθερή απόδοση της Panigale V4 R.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους άνδρες και τις γυναίκες της Ducati Corse. Είμαι πολύ περήφανος για καθέναν από αυτούς και ανυπομονούμε να φέρουμε τη νέα γενιά Panigale στην πίστα».
2026: Μια νέα εποχή ξεκινά
Από το 2022, η Panigale V4 R είναι η πιο επιτυχημένη μοτοσυκλέτα του πρωταθλήματος, το απόλυτο σημείο αναφοράς για τεχνολογία και απόδοση.
Το 2026 θα σηματοδοτήσει την έναρξη νέας γενιάς, με ένα πλήρως ανανεωμένο μοντέλο, φέρνοντας τεχνολογία MotoGP στην παραγωγή για πρώτη φορά:
- Corner Sidepods εμπνευσμένα από το MotoGP
- Ducati Racing Gearbox με νεκρά ταχύτητα κάτω από την πρώτη, ακριβώς όπως στα αγωνιστικά κιβώτια