Το MotoGP αποχαιρετά την Ευρώπη για να αγωνιστεί σε 4 γύρους στην Ασία και την Αυστραλία, πριν επιστρέψει για τα 2 τελευταία GP της σεζόν, που έχουν προγραμματιστεί για την Ιβηρική Χερσόνησο.
Πρώτη στάση στο Mobility Resort Motegi, το οποίο θα φιλοξενήσει το 25ο GP του: 20 εκδόσεις του Ιαπωνικού GP έχουν πραγματοποιηθεί σε αυτήν την πίστα, καθώς και 4 GP του Ειρηνικού.
Από το 2000 έως το 2003, η Ιαπωνία διοργάνωσε δύο εποχιακά GP, το ένα στο Motegi και το άλλο στη Suzuka, την πίστα που φιλοξένησε το πρώτο Ιαπωνικό GP του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος το 1963.
Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Brembo, οι οποίοι συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του MotoGP, το Mobility Resort Motegi, μήκους 4.801 μέτρων, κατατάσσεται στις πίστες με υψηλές απαιτήσεις στα φρένα.

Σε μια κλίμακα από 1 έως 6, έχει βαθμολογία δυσκολίας 6, τη μέγιστη, μαζί με το GP Ταϊλάνδης και το GP Αυστρίας.
Κρίσιμες είναι οι 8 ζώνες φρεναρίσματος ανά γύρο, εκ των οποίων οι 5 ταξινομούνται ως δύσκολες και οι 2 ως μέτριες.
Σε κάθε γύρο, οι αναβάτες του MotoGP χρησιμοποιούν τα φρένα για 31,5 δευτερόλεπτα, αντιμετωπίζοντας 6 επιβραδύνσεις τουλάχιστον 1,3 g.
Η πιο δύσκολη στροφή
Η πιο απαιτητική, για τα φρένα, στροφή στο Mobility Resort Motegi είναι η 11η στροφή.
Εκεί οι μοτοσικλέτες MotoGP επιβραδύνουν από 310 km/h σε 85 km/h σε 4,9 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας 239 μέτρα και ασκώντας 5,6 kg δύναμης στη μανέτα φρένων.
Η επιβράδυνση φτάνει τα 1,5 g και η πίεση του υγρού φρένων Brembo φτάνει στο μέγιστο στα 12 bar.

Πολύ ζέστη
Η παρουσία πολλών απαιτητικών, και με μικρό διαχωρισμό μεταξύ τους, ζωνών πέδησης στο Mobility Resort Motegi εμποδίζει την σωστή ψύξη των δισκόφρενων από ανθρακονήματα.
Μετά από τη στροφή 1, οι θερμοκρασίες των δίσκων Brembo υπερβαίνουν τους 550°C, στη συνέχεια πλησιάζουν τους 700°C μετά από την στροφή 3 και ανεβαίνουν ακόμη υψηλότερα μετά από την 4.
Οι θερμοκρασίες πέφτουν ξανά στο δεύτερο μέρος της πίστας, πριν ανέβουν στην στροφή 10, για να επιστρέψουν στα επίπεδα που παρατηρήθηκαν στην στροφή 1 και ξεπεράσουν τους 650°C στην στροφή 11.
Υποχρεωτικοί δίσκοι
Για να αντιμετωπίσει καλύτερα αυτές τις θερμοκρασίες και τις καταπονήσεις που επιβάλλουν σε ολόκληρο το σύστημα πέδησης, η Brembo έχει εισαγάγει, τα τελευταία χρόνια, αεριζόμενους δίσκους από ανθρακονήματα 355 mm, εξοπλισμένους με πτερύγια για την ενίσχυση της αποβολής θερμότητας, παράλληλα με τις εκδόσεις 340 mm.

Στα GP Ιαπωνίας, Αυστρίας και Ταϊλάνδης, εάν ο αγώνας κηρυχθεί στεγνός από τον Διευθυντή Αγώνα, οι αναβάτες δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους δίσκους 320 mm, καθώς κρίνονται ανεπαρκείς για τα απαιτούμενα φορτία και πρέπει να επιλέξουν μεταξύ των δίσκων 340 mm και 355 mm.
Η αύξηση της διαμέτρου του δίσκου βελτιώνει τη θερμική διασπορά στην ακτινική κατεύθυνση.
Το σερί της Ducati
Η Ducati έρχεται μετά από 82 συνεχόμενα GP MotoGP με τουλάχιστον ένα τερματισμό στο βάθρο.
Η τελευταία φορά που έχασε ήταν στο Βρετανικό GP του 2021, εκείνη την ημέρα ο Fabio Quartararo κέρδισε με την Yamaha, ο Alex Rins ήταν 2ος με Suzuki και ο Aleix Espargaró 3ος με Aprilia.
Εξασφαλίζοντας τουλάχιστον ένα βάθρο την Κυριακή στο Mobility Resort Motegi, η Ducati θα ισοφαρίσει το ρεκόρ της Honda με 83 συνεχόμενα βάθρα, που σημειώθηκε από το GP FIM του 1993 έως το GP της Imola του 1999.

Ο μόνος κοινός παράγοντας μεταξύ των δύο σερί είναι τα φρένα Brembo, με τα οποία ήταν εξοπλισμένες τουλάχιστον μία από τις μοτοσυκλέτες που ανέβηκαν στο βάθρο σε κάθε GP.
.