Ο αγώνας Grand Prix Monster Energy της Καταλονίας του 2025 προσέφερε ένα Σαββατοκύριακο γεμάτο δράση και θέαμα, υπό συνθήκες που είναι συνήθως απαιτητικές για τα ελαστικά.
Σε μια γρήγορη πίστα, γνωστή για τη χαμηλή πρόσφυση και την τάση να προκαλεί σπινάρισμα των τροχών, η γκάμα ελαστικών MICHELIN αποδείχθηκε η κατάλληλη επιλογή, επιτρέποντας στους αναβάτες να διατηρούν υψηλό ρυθμό με αξιοσημείωτη σταθερότητα.
Υψηλού επιπέδου επιδόσεις και ρεκόρ
Από την Παρασκευή και μετά, ο τόνος είχε δοθεί: Σε άσφαλτο που η θερμοκρασία αγγίζε στους 45°C, ο Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) μείωσε το ρεκόρ πίστας στο 1’38.141, προτού ο Alex Márquez κερδίσει την pole position το Σάββατο με χρόνο 1’37.536, σημειώνοντας ένα νέο ρεκόρ όλων των εποχών, κατά 0,654 δευτερόλεπτα γρηγορότερα από το προηγούμενο ρεκόρ που είχε θέσει ο Aleix Espargaró (Aprilia Racing) το 2024.

Τον αγώνα Tissot Sprint, στον οποίο συμμετείχαν όλοι οι οδηγοί μέσαιο μείγμα γόμας για τα μπροστινά ελαστικά MICHELIN και μαλακό μείγμα γόμας για τα πίσω ελαστικά, κέρδισε ο Marc Márquez (Ducati Lenovo Team) με χρόνο 19’58.946, μπροστά από τους Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) και Fabio Di Giannantonio (Pertamina Enduro VR46 Racing Team).
Ξεκινώντας από την τρίτη θέση, ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής από την Ισπανία σημείωσε δυνατές επιδόσεις, με συνολικό χρόνο αγώνα περισσότερο κατά ενάμιση δευτερόλεπτο γρηγορότερα από τον αγώνα του 2024.
Την Κυριακή, ο αγώνας MotoGP™ πραγματοποιήθηκε σε ελαφρώς πιο δροσερές συνθήκες (38°C στην εκκίνηση), αλλά ήταν εξίσου απαιτητικός για τα πίσω ελαστικά.
Όλοι οι αναβάτες επέλεξαν το μεσαίο μείγμα γόμας των ελαστικων MICHELIN τόσο μπροστά όσο και πίσω, με μοναδική εξαίρεση τον Pedro Acosta (Red Bull KTM Factory Racing), ο οποίος επέλεξε το μαλακό μείγμα γόμας για τον πίσω τρόχο, για να επωφεληθεί από την επιπλέον πρόσφυση στα πρώτα στάδια του Grand Prix.
.jpg?w=725)
Ο Alex Márquez μετέτρεψε την ταχύτητά του σε νίκη, αντισταθμίζοντας την πτώση του Σαββάτου και κερδίζοντας το Grand Prix. Πέρασε τη γραμμή τερματισμού μπροστά από τον αδερφό του Marc και τον Enea Bastianini (Red Bull KTM Tech3) στο τέλος ενός γρήγορου και σκληρά ανταγωνιστικού αγώνα.
MotoE™: Η βιωσιμότητα κερδίζει τον αγώνα!
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM MotoE πραγματοποίησε τον πέμπτο αγώνα της σεζόν στην Καταλονία, με δύο αγώνες το Σάββατο. Εξοπλισμένη με ελαστικά MICHELIN Power MotoE που περιέχουν 56% βιώσιμα υλικά μπροστά και 58% πίσω, η ηλεκτρική Ducati πρόσφερε ένα συναρπαστικό θέαμα.
.jpg?w=725)
Ο Eric Granado (LCR E-Team) κέρδισε και τους δύο αγώνες της ημέρας, ενισχύοντας τις ελπίδες του για τον τίτλο, ενώ το πρωτάθλημα παραμένει ανοιχτό ενόψει των δύο τελευταίων αγώνων.
Ο Piero Taramasso, Michelin Two–Wheel Motorsport Manager, δήλωσε:
«Το Grand Prix της Καταλονίας αποτελεί πάντα μια μοναδική πρόκληση για τα ελαστικά μας». Η πίστα είναι τεχνική και πολύπλοκη, αλλά πάνω απ' όλα πολύ απαιτητική λόγω των χαμηλών επιπέδων πρόσφυσης και του σημαντικού βαθμού σπιναρίσματος των τροχών που δημιουργείται από την επιφάνεια. Σε τέτοιες συνθήκες, η εύρεση της σωστής ισορροπίας μεταξύ πρόσφυσης, σταθερότητας και συνέπειας στις επιδόσεις είναι ζωτικής σημασίας. Γνωρίζαμε ότι οι θερμοκρασίες θα ήταν υψηλές και ότι η θερμική διαχείριση των ελαστικών θα έπαιζε καθοριστικό ρόλο. Η επιλογή μας περιελάμβανε τρία μείγματα γόμας για το μπροστινό μέρος, μεταξύ των οποίων το νέο σκληρό μπροστινό μείγμα γόμας με ενισχυμένο σκελετό. Τελικά, οι αναβάτες προτίμησαν το μέσαιο μείγμα γόμας, το οποίο θεώρησαν καταλληλότερο για τις απαιτήσεις της συγκεκριμένης πίστας. Σε συνδυασμό με ένα μαλακό μείγμα γόμας για τον πίσω τροχό στον αγώνα Tissot Sprint ή ένα πίσω μεσαίο μείγμα γόμας στο Grand Prix, τα ελαστικά MICHELIN Power Medium επέτρεψαν στους αναβάτες να επιτύχουν μια πολύ καλή ισορροπία και στις ομάδες να βελτιώσουν τις ηλεκτρονικές τους ρυθμίσεις για να αντισταθμίσουν την έλλειψη πρόσφυσης στο πίσω μέρος. Και οι δύο λύσεις αποδείχθηκαν αποτελεσματικές, όπως φαίνεται από τους χρόνους ρεκόρ το Σάββατο και την υποδειγματική σταθερότητα από τον πρώτο έως τον τελευταίο γύρο την Κυριακή. Στο MotoE, παρακολουθήσαμε επίσης δύο εξαιρετικούς αγώνες, με δυνατές επιδόσεις και πολύ υψηλό επίπεδο θεάματος. Είναι μεγάλη ικανοποίηση για τη Michelin να αποδεικνύει ότι η βιώσιμη καινοτομία με το συνεχώς αυξανόμενο μερίδιο ανανεώσιμων και ανακυκλωμένων υλικών, συμβαδίζει με τις επιδόσεις και την ψυχαγωγία».
.jpg?w=725)
Επόμενος αγώνας
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM MotoGP συνεχίζεται το επόμενο Σαββατοκύριακο, 12-14 Σεπτεμβρίου, με τον αγώνα Red Bull Grand Prix of San Marino και Rimini Riviera, που θα διεξαχθούν στην πίστα Misano World Circuit Marco Simoncelli.