Ο Σεπτέμβριος ξεκινά με το GP της Καταλονίας, το οποίο πέρυσι διεξήχθη στα τέλη Μαΐου, αλλά και το Νοέμβριο όταν το Circuit de Barcelona-Catalunya φιλοξένησε επίσης το GP Αλληλεγγύης μετά από τις καταστροφικές πλημμύρες στη Βαλένθια το 2024.
Αυτό είναι το 3ο Ισπανικό GP της σεζόν, μετά από την Jerez και την Aragon, με τη Βαλένθια να φιλοξενεί τον τελικό γύρο.
Συνολικά, 102 αγώνες MotoGP και 35 GP Formula 1 έχουν διεξαχθεί στην Καταλανική πίστα.
Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Brembo, οι οποίοι συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του MotoGP, το Circuit de Barcelona-Catalunya, μήκους 4.657 μέτρων, εμπίπτει στην κατηγορία των ιδιαίτερα απαιτητικών για τα φρένα.
Σε κλίμακα από 1 έως 6, έχει δείκτη δυσκολίας 5 λόγω της ύπαρξης 9 σημείων φρεναρίσματος ανά γύρο: 4 Υψηλών απαιτήσεων, 3 Μεσαία και 2 Ευκολότερα.
Σε έναν τυπικό αγώνα, κάθε αναβάτης θα ασκήσει συνολικό φορτίο 970 κιλών στη μανέτα φρένων, χρησιμοποιώντας τα φρένα για περίπου 11,5 λεπτά.
Η πιο δύσκολη στροφή
Η πιο απαιτητική στροφή στην πίστα της Βαρκελώνης-Καταλονίας όσον αφορά το σύστημα πέδησης είναι η πρώτη στροφή.
Εκεί οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από 338 χλμ./ώρα στα 100 χλμ./ώρα σε 4,6 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας 257 μέτρα, ενώ οι αναβάτες ασκούν φορτίο 6,7 κιλών στη μανέτα του φρένου.
Η επιβράδυνση φτάνει τα 1,5 g, η πίεση του υγρού φρένων Brembo φτάνει τα 14,4 bar και η θερμοκρασία των δίσκων άνθρακα ανεβαίνει στους 700 °C.
Η δέκατη νίκη του Vale
Ο πιο επιτυχημένος αναβάτης στην πίστα της Βαρκελώνης-Καταλονίας είναι ο Valentino Rossi, με 10 νίκες: την πρώτη το 1997 στα 125cc, στη συνέχεια 2 νίκες τα επόμενα δύο χρόνια στα 250cc, στη συνέχεια το 2001 στα 500cc και τέλος τα 2002, 2004, 2005, 2006, 2009 και 2016 στο MotoGP.
Σε αυτήν την πίστα, ο αριθμός 46 πέτυχε επίσης 5 δεύτερες θέσεις και 2 τρίτες, με συνολικά 17 βάθρα, με μοτοσυκλέτες Aprilia, Honda και Yamaha, πάντα εξοπλισμένες αποκλειστικά με συστήματα φρένων της Brembo.
Η συνέπεια του Lorenzo
Παρά το γεγονός ότι το Circuit de Barcelona-Catalunya φιλοξενεί 24 αγώνες MotoGP (εξαιρούνται οι αγώνες Sprint), μόνο 3 αναβάτες έχουν καταφέρει να κατακτήσουν τη διπλή pole position: ο Valentino Rossi το 2006, ο Jorge Lorenzo το 2010 και το 2018 και ο Francesco Bagnaia το 2024 στο Solidarity GP.
Ο μόνος αναβάτης που ολοκλήρωσε χατ-τρικ, συμπεριλαμβανομένου του ταχύτερου γύρου στον αγώνα, ήταν ο Μαγιορκανός το 2018 με Ducati.
Κατά τη διάρκεια του γύρου θρυάμβου, ο Jorge γιόρτασε κρατώντας ένα σφυρί, προς τιμήν του ψευδωνύμου του, αντανακλώντας τη θρυλική του συνέπεια από τον πρώτο έως τον τελευταίο γύρο.
Η συνέπεια της Brembo
Στο MotoGP, η συνέπεια στην απόδοση του φρεναρίσματος είναι απαραίτητη προϋπόθεση.
Οι αναβάτες αντιμετωπίζουν ακραίες επιβραδύνσεις, με φρεναρίσματα που πρέπει να είναι ακριβείας, με συνέπεια και αξιοπιστία από την αρχή μέχρι το τέλος του αγώνα.
Οποιαδήποτε διακύμανση στην απόκριση του συστήματος φρένων μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη γραμμή, τη σταθερότητα, ακόμη και την ασφάλεια, ειδικά σε συνθήκες αγώνα όπου κάθε χιλιοστό μετράει.
Οι μονομπλόκ δαγκάνες Brembo GP4-MotoGP, κατασκευασμένες από ένα μόνο μπλοκ ελαφρού κράματος, έχουν σχεδιαστεί για να ανταποκρίνονται σε αυτές τις ακραίες απαιτήσεις.
Η κατασκευή από ένα μπλοκ εξασφαλίζει δομική ακαμψία
Επιπλέον, οι δαγκάνες GP4-MotoGP διαθέτουν πτερύγια ψύξης που αυξάνουν την επιφάνεια αποβολής θερμοκρασίας, βοηθώντας στη διατήρηση των θερμοκρασιών του υγρού φρένων εντός βέλτιστων ορίων ακόμη και στις πιο κρίσιμες συνθήκες.
Συνοψίζοντας, οι μονομπλόκ δαγκάνες Brembo MotoGP όχι μόνο προσφέρουν κορυφαία απόδοση, αλλά, πάνω απ' όλα, εξασφαλίζουν μια σταθερή αίσθηση φρεναρίσματος, κρίσιμη για την αυτοπεποίθηση του αναβάτη, επιτρέποντάς του να πιέζει στα όριά του σε όλο τον αγώνα.