• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Ιταλικό GP Aragon (Mugello)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
MV Agusta Superveloce 1000 Ago
Ο απόλυτος φόρος τιμής σε έναν θρύλο των αγώνων
Νέα Αγοράς 19/06/2025 - 12:04

Η πρώτη επίσημη πράξη της ανανεωμένης MV Agusta, ελεύθερη πλέον από κάθε δεσμό με την Pierer Mobility Co., είναι ένα επετειακό μοντέλο αφιερωμένο στον άνθρωπο που έχει ταυτιστεί με την επιτυχία και τη δόξα της εταιρείας: τον Giacomo Agostini.

Θα παραχθούν μόνο 83 αντίτυπα του μοντέλου που φέρει το ψευδώνυμό του MV Agusta Superveloce 1000 Ago.

Η συνεργασία του με την ένδοξη ομάδα της Cascina Costa ήταν αδιάκοπη από το 1965 έως το 1973, και οι δεσμοί του με τον Κόμη Domenico Agusta, τον αρχηγό της ομάδας Arturo Magni, και όλο το αγωνιστικό προσωπικό ήταν τόσο στενοί, που θα μπορούσαμε να μιλάμε για “γάμο” και όχι απλώς για συνεργασία. Ο Giacomo Agostini και η αγωνιστική ομάδα της MV Agusta ήταν ένα αήττητο σύνολο που κατέκτησε 13 παγκόσμιους τίτλους, με συνεχόμενα διπλά πρωταθλήματα από το 1968 έως το 1972, στις κατηγορίες 350cc και 500cc. Προσθέτουμε και 123 νίκες σε παγκόσμιους Aγώνες, 18 Iταλικά πρωταθλήματα και 10 νίκες στο Tourist Trophy.

Αυτή η θριαμβευτική πορεία έκλεισε όταν το αγωνιστικό τμήμα της MV Agusta διαλύθηκε μετά τον θάνατο του Κόμη Domenico. Ο Giacomo όμως συνέχισε, κερδίζοντας ακόμα δύο παγκόσμιους τίτλους με την Yamaha Marlboro (350cc το 1973 και 500cc το 1975).

Παρ’ όλα αυτά, ο Giacomo δεν γύρισε ποτέ την πλάτη στην MV Agusta. Ο Magni, πρώην αρχηγός της ομάδας MV, παρέμεινε Διευθυντής και στην Yamaha Marlboro, διατηρώντας το ίδιο προσωπικό. Ο Giacomo μάλιστα αγωνίστηκε με τις MV Agusta 350 και 500 GP το 1976. Το διάστημα στην Yamaha δεν επηρέασε καθόλου τη σχέση του με την MV, και μέχρι σήμερα είναι πάντα καλοδεχούμενος στο εργοστάσιο, σαν πρίγκιπας.

Μετά την αναβίωση της MV Agusta από τον Claudio Castiglioni, παρουσιάστηκαν αρκετά μοντέλα αφιερωμένα στον Agostini, όπως ειδικές εκδόσεις των F4, F3 και το 2021, η Superveloce 800.

Όμως τώρα ήρθε η ώρα για μια πραγματικά ξεχωριστή έκδοση περιορισμένης παραγωγής που δεν φέρει απλώς το όνομά του για εμπορικούς λόγους, αλλά δημιουργήθηκε για να αποτίσει ειλικρινή φόρο τιμής στον Ago. Το μοντέλο παρουσιάστηκε ειδικά για τα 80 χρόνια της MV Agusta και τα 83α γενέθλια του Giacomo, στις 16 Ιουνίου 2025.

 

Θα παραχθούν 83 αριθμημένες μονάδες, με την #1 να προορίζεται για τον ίδιο τον Agostini. Οι υπόλοιπες 82 θα κυκλοφορήσουν στην αγορά με τιμή που αναμένεται να ξεπεράσει τις 80,000 στην Ιταλία.


Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Η MV Agusta Superveloce 1000 Ago βασίζεται στην Superveloce 1000 Serie Oro του 2024. Ο τετρακύλινδρος εν σειρά, υγρόψυκτος κινητήρας με διπλό εκκεντροφόρο και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο διαθέτει διάμετρο και διαδρομή 79mm x 50.9mm, λόγο συμπίεσης 13.4:1, απόδοση 208 ίππων στις 13,000 σ.α.λ. και 116 Nm ροπής στις 11,000 σ.α.λ..

Οι βαλβίδες είναι τιτανίου, και η τροφοδοσία γίνεται μέσω πεταλούδων 50mm με δύο μπεκ ανά κύλινδρο (με ψεκασμό από πάνω και έναν κοντά στη βαλβίδα). Ο επανασχεδιασμένος κινητήρας των 998cc μπορεί πλέον να φτάσει με ασφάλεια τις 14,000 σ.α.λ..

 

Το σύστημα MVICS 2.1 (Motor & Vehicle Integrated Control System) ελέγχει όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα:

  • 8 επίπεδα ελέγχου πρόσφυσης (2 για βροχή, 3 για δρόμο, 3 για πίστα)
  • Έλεγχος σούζας, μέσω αδρανειακής πλατφόρμας 6-αξόνων
  • Launch Control
  • Όλα τα συστήματα μπορούν να απενεργοποιηθούν

Η ECU διαχειρίζεται επίσης 4 λειτουργίες οδήγησης:

  • Rain (Βροχή)
  • Sport (Σπορ)
  • Race (Αγωνιστική)
  • Custom (Προσαρμοσμένη) – με ρυθμίσεις για απόκριση γκαζιού, ροπή, φρένο κινητήρα, κόφτη, και ηλεκτρονικές αναρτήσεις.

Τα φρένα υποστηρίζονται από cornering ABS δύο επιπέδων με λειτουργία ανύψωσης πίσω τροχού, ενώ το EAS 4.0 σύστημα διαχειρίζεται το ηλεκτρονικό quickshifter.

Η Superveloce 1000 Ago είναι εξοπλισμένη με TFT οθόνη 5,5 ιντσών, η οποία λειτουργεί ως κέντρο πολυμέσων (infotainment) και διαθέτει πλήρως ενσωματωμένο σύστημα GPS. Το σύστημα αυτό επικοινωνεί σε πραγματικό χρόνο με το προσωπικό smartphone του αναβάτη και λειτουργεί ως πλοηγός, μέσω της εφαρμογής MV Ride App. Για την ολοκλήρωση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού, παρέχεται και δορυφορικός συναγερμός με μονάδα Mobisat, δωρεάν για τον πρώτο χρόνο.

Το πλαίσιο βασίζεται στο μοντέλο Superveloce 1000 Serie Oro, με σχεδίαση τύπου χωροδικτυώματος από ατσάλινους σωλήνες και πίσω κατασκευή από αλουμίνιο, η οποία ενισχύει τη δομική ακαμψία και φιλοξενεί τα σημεία στήριξης του κινητήρα και του μονού μπράτσου του πίσω ψαλιδιού. Το σημείο άρθρωσης είναι ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, με τις ρυθμίσεις να αναγράφονται σε ειδική μεταλλική πινακίδα.

Αυτό που ξεχωρίζει την Superveloce 1000 Ago από όλες τις άλλες εκδόσεις είναι το πλήρως ηλεκτρονικό σύστημα ανάρτησης της Öhlins. Μπροστά υπάρχει ανεστραμμένο πιρούνι 43mm με επίστρωση TiN για μέγιστη ομαλότητα στην κίνηση. Η διαδρομή των τροχών είναι 120mm και η απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς ρυθμίζεται ηλεκτρονικά, ενώ η προφόρτιση ρυθμίζεται χειροκίνητα.

Η Öhlins παρέχει επίσης το αμορτισέρ αερίου, με σώμα διαμέτρου 36mm, ίδια διαδρομή τροχού, και πλήρως ηλεκτρονική ρύθμιση.

Τα φρένα είναι της Brembo σε όλη την έκταση:

  • Δύο δίσκοι 320mm μπροστά με αλουμινένιες φλάντζες και τετραπίστονες ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες Stylema
  • Πίσω φρένο με δίσκο 220mm και διπίστονη δαγκάνα

Το σώμα της μοτοσυκλέτας είναι εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, κάτι που προσφέρει εντυπωσιακή εμφάνιση και χαμηλό βάρος. Τα εξαρτήματα από ανθρακονήματα κατασκευάζονται με δύο διαφορετικές τεχνικές: στρωματοποιημένα ή σφυρηλατημένα, ανάλογα με τη χρήση του κάθε μέρους. Τα αεροδυναμικά φτερά μπροστά είναι από μαύρο ανθρακόνημα με εμφανείς ίνες.

Ο χρωματισμός είναι εμπνευσμένος από τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες του Ago: Fire Red Matte και Magnum Silver Matte, με ελάχιστα γραφικά. Στις πλευρές υπάρχουν κίτρινες πινακίδες με τον αριθμό 1, όπως στην κατηγορία 500cc παλαιότερα, και ένα δαχτυλίδι από CNC κατεργασμένο αλουμίνιο περιβάλλει το στρογγυλό μπροστινό φανάρι.

Η παράδοση και η τεχνολογία συναντιούνται και στις κομψές ζάντες με ακτίνες, οι οποίες διαθέτουν αλουμινένια στεφάνια σε ασημί-γκρι απόχρωση.

Ένα πολύ ιδιαίτερο στοιχείο είναι η χρυσή πλακέτα πάνω στη δερμάτινη ζώνη του ρεζερβουάρ, που γράφει: “15 Titoli Mondiali” (15 Παγκόσμιοι Τίτλοι). Μια δεύτερη πλακέτα, τοποθετημένη στο τιμόνι, αναγράφει τον αριθμό της μοτοσυκλέτας, και είναι κατασκευασμένη από πραγματικό χρυσό.

Κάθε Superveloce 1000 Ago φέρει την υπογραφή του Giacomo Agostini και συνοδεύεται από πιστοποιητικό γνησιότητας.

Ακόμα και το κλειδί της μοτοσυκλέτας είναι μοναδικό: συγκρατείται από δύο δαχτυλίδια κατεργασμένα από υψηλής αντοχής αλουμίνιο και ανοδιωμένα σε έντονο κόκκινο. Στη μία όψη υπάρχει χάλκινο νόμισμα, κατασκευασμένο από το φτερό ενός τροπαίου του Agostini – αυτό που κέρδισε στην πρώτη του νίκη σε GP 500cc στην Ίμολα. Ο ίδιος ο Agostini διάλεξε το τρόπαιο και επέτρεψε στην MV Agusta να πάρει το φτερό για την κατασκευή του νομίσματος.

Η σέλα είναι επενδυμένη με μαύρο ύφασμα Alcantara, κεντημένη με το όνομα “Agostini”, και φέρει βέλη-γραμμές, χαρακτηριστικό των αγωνιστικών του στολών. Το λογότυπο MV Agusta ολοκληρώνει το σχέδιο, παραπέμποντας στις δερμάτινες φόρμες του Ago.

Οι 82 τυχεροί ιδιοκτήτες της μοτοσυκλέτας θα έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν εξατομικευμένη αγωνιστική φόρμα Dainese Custom Works Demone GP 3X και ένα μοναδικό κράνος AGV Pista GP RR, ειδικά σχεδιασμένα σε συνεργασία της MV Agusta με την Dainese - χωρίς επιπλέον χρέωση.

Η μέγιστη ταχύτητα της MV Agusta Superveloce 1000 Ago αναμένεται να αγγίξει τα 322 km/h.

Κάθε μοτοσυκλέτα καλύπτεται από 5ετή εγγύηση από την MV Agusta.

 

« Προηγούμενο άρθρο

Ανανεωμένο το Kymco Αgility S 125i Euro5+

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα