• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Ιταλικό GP Aragon (Mugello)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ο Viñales «κλέβει» την πρωτιά από τον Bezzecchi στο Τεστ της Aragon
Αγώνες 10/06/2025 - 00:38

Τρεις κατασκευαστές στις τρεις πρώτες θέσεις και βροχή από γρήγορους χρόνους στο τέλος — το επίσημο τεστ στην Aragon είχε πολλές νέες εξελίξεις
 

Είχαν υποσχεθεί νέα εξαρτήματα και εξελίξεις και πράγματι, προσφέρθηκαν και τα δύο σε αφθονία. Το Επίσημο Τεστ στην MotorLand Aragon – που ακολούθησε τον 8ο Γύρο της χρονιάς – είχε πολλά να προσφέρει: από βελτιώσεις την τελευταία στιγμή, νέα αεροδυναμικά πακέτα, ψαλίδια από ανθρακονήματα, τροποποιήσεις στα φαίρινγκ και έναν εντυπωσιακό πρωτοεμφανιζόμενο. Ο Maverick Viñales (Red Bull KTM Tech 3) επικράτησε του Marco Bezzecchi (Aprilia Racing) με διαφορά μόλις 0.006 δευτ., γράφοντας 1’47.694 στον τελευταίο του γύρο για να ανέβει στην κορυφή. Ο Marc Marquez (Ducati Lenovo Team) κατέλαβε την 3η θέση, με μόλις 0.049 δευτ. να καλύπτουν τους τρεις πρώτους.


KTM: πολλά νέα εξαρτήματα και στα δύο γκαράζ

Η KTM είχε ακόμη ένα φορτωμένο τεστ, όπως και στην Jerez τον Απρίλιο. Ξεκινώντας με τους Viñales και Enea Bastianini, δοκίμασαν ένα ανανεωμένο εμπρόσθιο φαίρινγκ, παρόμοιο με αυτό της Ducati, ενώ και οι δύο χρησιμοποίησαν τα λεγόμενα "salad boxes" (τεχνικά: αποσβεστήρες μάζας) στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας — κάτι που μειώνει τις ταλαντώσεις εφόσον ρυθμιστεί σωστά, αλλιώς τις εντείνει. Αν και είχε εμφανιστεί στα Δοκιμαστικά πριν τη σεζόν, μόνο ο Bastianini το χρησιμοποιούσε συχνά. Ο Viñales βρισκόταν στις τρεις πρώτες θέσεις το απόγευμα πριν από τον τελευταίο του γρήγορο γύρο. Ο ‘Bestia’ βελτιώθηκε σε σχέση με το Σαββατοκύριακο και κατέλαβε την 16η θέση.

Ο Pedro Acosta (Red Bull KTM Factory Racing) και ο Brad Binder δοκίμασαν για πρώτη φορά τα νέα «φτερά stegosaurus», μια αεροδυναμική λύση της Αυστριακής εταιρείας. Ο Acosta είχε πτώση στη στροφή 7 πριν το μεσημέρι και βγήκε ξανά στην πίστα χωρίς πίσω αεροδυναμικά, δοκιμάζοντας διάφορα. Και οι δύο δοκίμασαν νέο πλευρικό φαίρινγκ, πιθανόν για καλύτερη ψύξη κινητήρα. Ο Acosta ολοκλήρωσε την ημέρα στην 5η θέση, ενώ ο Binder (νούμερο 33) βελτίωσε τον χρόνο του στους τελευταίους γύρους και κατέλαβε την 13η θέση.

Εκτός των τεσσάρων βασικών αναβατών, παρών ήταν και ο Pol Espargaro, που κατετάγη 19ος και έκανε σημαντικές δοκιμές. Όλες οι KTM συνέχισαν μέχρι την τελευταία ώρα, βελτιώνοντας την απόδοσή τους με την πτώση της θερμοκρασίας.


APRILIA: νέα αεροδυναμικά και ντεμπούτο νέου αναβάτη

Η Aprilia δοκίμασε νέο εμπρόσθιο φαίρινγκ, με θετικά σχόλια. Το σχήμα του είναι ελαφρώς διαφορετικό – πιο απλό, με ευθύ εξωτερικό άκρο αντί για γωνιώδες. Οι μπροστινές πτέρυγες έχουν επίσης ελαφρώς αλλάξει, με πιο έντονα πλευρικά άκρα. Μικρή αναβάθμιση συνολικά.

Άλλες δοκιμές περιλάμβαναν ρυθμίσεις κινητήρα, πλαισίου και ηλεκτρονικών για καλύτερη σταθερότητα στην έξοδο των στροφών. Ο Δοκιμαστής Lorenzo Savadori είχε έντονη δραστηριότητα, αλλά μια πτώση στη στροφή 8 προκάλεσε σύντομη διακοπή. Ο Bezzecchi ανέβηκε αργά στην 5η θέση και μετά στην 1η με 1’47.700, αλλά τελικά έμεινε 2ος για μόλις 0.006 δευτ. Ο Savadori ολοκλήρωσε 20ός.

Στην Trackhouse Aprilia, ο Manuel Gonzalez (Trackhouse MotoGP Team) έκανε το ντεμπούτο του σε MotoGP και εντυπωσίασε. Αντικαθιστώντας τον τραυματία Ai Ogura, ο ‘Manugas’ ήταν άμεσα ανταγωνιστικός, παρά μια πτώση στη στροφή 2. Ο επικεφαλής Davide Brivio δήλωσε «υπερήφανος» που έδωσε την ευκαιρία σε έναν νεαρό με αξία. Ο Gonzalez βελτιώθηκε στους τελευταίους γύρους και πήρε την 21η θέση, ενώ ο Raul Fernandez ανέβηκε στην 12η. Πολύτιμο τεστ σε υψηλές θερμοκρασίες, μια αδυναμία της Aprilia από το 2024.


DUCATI: Ο Pecco δοκιμάζει νέο φαίρινγκ, ο Marquez γράφει 1’45 με το καλημέρα

Η Ducati δούλεψε με νέο φαίρινγκ που είχε φανεί στην προετοιμασία της σεζόν. Ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) το βρήκε ενδιαφέρον, αλλά δεν ήταν σίγουρος 100%. Ο συναθλητής του, Marc Marquez, είχε παρόμοια άποψη. Ήταν το βασικό τεστ για την εργοστασιακή ομάδα, που δεν ήθελε να διαταράξει την καλή αίσθηση της μοτοσυκλέτας που είχε την Κυριακή. Ο επικεφαλής Davide Tardozzi δήλωσε ότι πιθανότατα θα το δούμε στο Mugello και επίσης τόνισε για τον Bagnaia: «Νομίζω ότι έχουμε πίσω τον Pecco».

Στο τέλος της ημέρας, ο Marc ήταν 2ος και ο Pecco 9ος, αλλά το ζητούμενο ήταν η αίσθηση της μοτοσυκλέτας.

Για την BK8 Gresini Racing MotoGP, ο Fermin Aldeguer ήταν εξαιρετικός και βρέθηκε μέσα στους δύο πρώτους για μεγάλο μέρος της ημέρας πριν μείνει 4ος. Δούλεψε στην «αίσθηση» του μπροστινού μέρους μετά από ένα δύσκολο αγωνιστικό τριήμερο. Ο Alex Marquez πήρε την 8η θέση έχοντας επικεντρωθεί την ανάρτηση και τα ηλεκτρονικά.

Στην Pertamina Enduro VR46 Racing Team, η προετοιμασία για το Mugello ήταν βασικό μέλημα. Ο Franco Morbidelli είχε πτώση στη στροφή 10, αλλά γενικά η ημέρα πήγε καλά με μια 6η θέση. Ο Fabio Di Giannantonio πήρε την 11η μετά από πολλές δοκιμές με το νέο εμπρόσθιο φαίρινγκ της Ducati, μαζί με τους Marquez και Pecco.


YAMAHA: τα ψαλίδια παραμένουν το κλειδί, ο V4 έρχεται στην Βαρκελώνη

Η Yamaha είχε παραγωγική μέρα με πολλές δοκιμές. Ο Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) χρησιμοποίησε το ίδιο ψαλίδι όπως το Σαββατοκύριακο, ενώ ο Alex Rins δοκίμασε νέο και παλιό για συγκρίσεις. Στο αεροδυναμικό κομμάτι, το νέο πακέτο συνεχίζει να δοκιμάζεται από τον Quartararo, ενώ ο Rins με παλιό εμπρός αεροδυναμικό πακέτο εξερεύνησε άλλες λύσεις. Ο Rins είχε δύο πτώσεις – στις στροφές 12 και 8. Ο Fabio πήρε την 7η θέση, ο Alex την 18η.

Στην Prima Pramac Yamaha MotoGP, τα ψαλίδια ήταν επίσης το βασικό θέμα, με διάφορες εκδοχές. Το πρόβλημα της Yamaha ήταν η πρόσφυση πίσω, κρίσιμο στοιχείο σε πίστες όπως Aragon και Catalunya. Γι’ αυτό και οι βασικοί αναβάτες θα είναι και στη Βαρκελώνη μαζί με Jack Miller, Miguel Oliveira και τον Δοκιμαστή Augusto Fernandez, που μαζί με τον Andrea Dovizioso θα οδηγήσουν τη μοτοσυκλέτα με τον νέο V4. Ο Miller και ο Oliveira είχαν μια σταθερή αλλά θετική ημέρα, 14οι και 15οι αντίστοιχα.


HONDA: εξέλιξη, όχι επανάσταση

Στην Honda, το κύριο θέμα ήταν η δοκιμή ψαλιδιού από ανθρακονήματα από τον Joan Mir (Honda HRC Castrol), κάτι που πρωτοείδαμε από τον Aleix Espargaro στο GP Ισπανίας. Με την απουσία του Luca Marini, το βάρος έπεσε στον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2020. Ο Mir κατετάγη 10ος, βάζοντας και τους πέντε κατασκευαστές στην δεκάδα.

Ο μάνατζερ Alberto Puig είπε ότι δοκιμάστηκαν και μικρότερα εξαρτήματα. Ο Johann Zarco (CASTROL Honda LCR), νικητής στην Γαλλία, δοκίμασε και του άρεσε το νέο ψαλίδι, ενώ ο πρωτοεμφανιζόμενος Somkiat Chantra (IDEMITSU Honda LCR) συνέχισε τη σταθερή πρόοδο, χωρίς κάτι ριζοσπαστικό σε κινητήρα ή αεροδυναμικά. Ο Zarco ήταν 17ος, ο Chantra 22ος.


Αυτά έγιναν λοιπόν στην MotorLand Aragon! Ένα Σαββατοκύριακο ξεκούρασης ακολουθεί πριν επιστρέψουμε στο εμβληματικό Mugello για το Ιταλικό Grand Prix. Ραντεβού εκεί!

Τα αποτελέσματα του Τεστ της Aragon στον παρακάτω πίνακα:

 

« Προηγούμενο άρθρο

Aragon Test: ο Vinales κάτω από το ρεκόρ πίστας!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα