• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
8ος Αγώνας - GP Aragon (Aragon)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo - Τα 5 πιο σημαντικά στοιχεία για τα φρένα στην Aragon
Νέα 05/06/2025 - 13:01

Το MotoGP επιστρέφει στην Ισπανία για τον 8ο γύρο της σεζόν στο GP της  Aragon, που συνήθως διεξάγεται τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο.

Η πίστα MotorLand είναι μία από τις λίγες στο ημερολόγιο που είναι αριστερόστροφη. Το πρώτο GP της  Aragon πραγματοποιήθηκε το 2010, μόλις ένα χρόνο μετά από τα εγκαίνια της πίστας.

Συνολικά, έχουν διεξαχθεί εδώ 15 GP - συμπεριλαμβανομένου ενός διπλού αγώνα το 2020, ο ένας εκ των οποίων μετονομάστηκε σε GP Teruel.


Τα δεδομένα του GP

Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Brembo που συνεργάζονται στην πίστα με όλους τους αναβάτες του MotoGP, η MotorLand Aragon μήκους 5,077 χλμ. κατατάσσεται μεταξύ των πιο απαιτητικών πιστών για συστήματα πέδησης.

Σε μια κλίμακα από 1 έως 6, βαθμολογείται με 4 στη δυσκολία πέδησης λόγω των 10 σημείων πέδησης: 3 ταξινομούνται ως απαιτητικά, 3 ως μεσαία και 4 εύκολα.

Οι αναβάτες φρενάρουν για 30,5 δευτερόλεπτα ανά γύρο, που αναλογεί στο περίπου το 29% του συνολικού χρόνου αγώνα. Υπάρχει μόνο μία στροφή όπου η επιβράδυνση υπερβαίνει τα 190 χλμ./ώρα.

Η πιο δύσκολη στροφή

Η στροφή 1 είναι η πιο δύσκολη για τα συστήματα πέδησης: οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από τα 293 χλμ./ώρα στα 93 χλμ./ώρα σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας 234 μέτρα.

Οι αναβάτες εφαρμόζουν φορτίο 4,9 κιλών στη μανέτα φρένου, βιώνοντας επιβράδυνση 1,5 g. Η πίεση του υγρού φρένων Brembo φτάνει τα 10,6 bar, ενώ οι θερμοκρασίες των δίσκων από ανθρακονήματα ξεπερνούν τους 500°C.

Το βασίλειο του Marc

Ο Marc Marquez κυριαρχεί στο MotorLand με 7 νίκες: την πρώτη του το 2011 με μια Suter Moto2, ακολουθούμενη από πέντε νίκες MotoGP με την Honda και την πιο πρόσφατη πέρυσι με την Ducati στην κορυφαία κατηγορία.

Ο μόνος άλλος αναβάτης με περισσότερες από δύο νίκες εδώ είναι ο Sam Lowes, ο οποίος θριάμβευσε στη Moto2 το 2016 και κατέκτησε και τους δύο αγώνες στην Aragon στον αγώνα του 2020 που ήταν διπλός λόγω της πανδημίας.

Φρένα Moto2: τότε και τώρα

Το 2011, ο Marquez τερμάτισε δεύτερος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Moto2, παρά το γεγονός ότι έχασε τους δύο τελευταίους γύρους λόγω τραυματισμού.

Οδηγούσε μια Suter για την ομάδα του Emilio Alzamora, εξοπλισμένη με ατσάλινους δίσκους 290 mm μπροστά και 218 mm πίσω, τοποθετημένους σε πλωτούς δακτυλίους.

Η διάταξη περιελάμβανε ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων με τακάκια Z04 μπροστά και αξονική δαγκάνα 2 εμβόλων με τακάκια h38 πίσω - όλα ευγενική προσφορά της Brembo.

Η τρέχουσα διάταξη

Τότε, οι μοτοσυκλέτες της Moto2 μόλις που έφταναν τα 280 km/h, ενώ οι μοτοσυκλέτες MotoGP φλέρταραν με τα 330 km/h - κάτι που αντικατοπτρίζεται στα εντελώς διαφορετικά συστήματα πέδησης τους.

Τα τελευταία 15 χρόνια, ο τομέας Έρευνας και Ανάπτυξης της Brembo έχει κάνει ένα άλμα προς τα εμπρός.

Από το 2023, οι μοτοσυκλέτες Moto2 διαθέτουν πλέον δαγκάνες 4 εμβόλων με πτερύγια ψύξης, οι οποίες προέρχονται από το MotoGP, και σε ορισμένες πίστες, αντικαθιστούν τους τυπικούς δίσκους με εκδόσεις επίσης με πτερύγια ψύξης.

Συνδυασμένες εμπρός και πίσω, οι σημερινές διατάξεις πέδησης της Moto2 ζυγίζουν περίπου 6 κιλά.

 

Επόμενο άρθρο »

Aragon: MotoGP Πρώτες Ελεύθερες Δοκιμές

« Προηγούμενο άρθρο

Pirelli - Προεπισκόπηση του MotoGP της Aragon

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O JORGE MARTIN TO 2026:
  • ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΗΝ APRILIA
  • H HONDA ΘΑ ΤΟΝ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΜΕ ΚΑΛΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ