• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
8ος Αγώνας - GP Aragon (Aragon)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η QJMOTOR SRK 500 RA διαθέτει αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και πρωτοπορεί!
Νέα Αγοράς 01/06/2025 - 00:24

H SRK 500 RA της QJMOTOR είναι μια πλήρως αυτόματη μοτοσυκλέτα, χωρίς καθόλου μοχλό ταχυτήτων και πεντάλ πίσω φρένου, αλλάζοντας τα δεδομένα καθώς είναι η πρώτη Κινεζική μοτοσυκλέτα μεσαίας κατηγορίας με αυτόματες αλλαγές ταχυτήτων.  

Σήμερα βλέπουμε όλο και περισσότερους κατασκευαστές να εξερευνούν τρόπους για να κάνουν τις αλλαγές ταχυτήτων ευκολότερες ή ακόμα και προαιρετικές. Τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων αρχίζουν σιγά-σιγά να βρίσκουν τη θέση τους στον χώρο της μοτοσυκλέτας, ώστε να βοηθούν τον αναβάτη να κάνει πιο άνετα και γρήγορα τις αλλαγές ταχυτήτων αλλά και να ανταγωνίζονται στην ευκολία οδήγησης τα σκούτερ ώστε να έχουν έναν λόγο παραπάνω να προτιμηθούν στην αγορά τους, ενώ η έλλειψη ιμάντα που θέλει συχνή αντικατάσταση, είναι ένα άλλο μεγάλο πλεονέκτημα.

Τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων των μοτοσυκλετών, έχουν πιο απλή κατασκευή συγκριτικά με αυτά των αυτοκινήτων, έχουν πολύ χαμηλότερο κόστος κατασκευής και ελέγχονται ηλεκτρομηχανικά τόσο στην αυτόματη σύμπλεξη και αποσύμπλεξη του συμπλέκτη όσο και στις αλλαγές ταχυτήτων, επιτρέποντας στον αναβάτη είτε να οδηγεί εντελώς αυτόματα είτε να αλλάζει ταχύτητες χειροκίνητα μέσω κουμπιών στο τιμόνι. Η Honda, έχει βελτιώσει αυτόν τον τομέα εδώ και πάνω από μια δεκαετία με τα μοντέλα που διαθέτουν το ακόμη πιο κοντινό στα αυτοκίνητα DCT, ενώ πιο πρόσφατα με το E-Clutch, αυτοματοποιεί μόνο τον συμπλέκτη, αλλά εξακολουθεί να χρησιμοποιεί έναν παραδοσιακό λεβιέ αλλαγής ταχυτήτων, μειώνοντας το κόστος της μοτοσυκλέτας που χρησιμοποιεί το κιβώτιο DCT.

Ακολουθώντας αυτή τη νέα τάση, η QJ Motor, δεν είναι η πρώτη που κατασκευάζει αυτόματη σπορ μοτοσυκλέτα, είναι όμως μία από τις πρώτες που κάνει οικονομικά προσιτή αυτή την επιλογή. Η πιο πρόσφατη δημιουργία της, η SRK 500 RA, είναι μια μεσαίου κυβισμού σπορ μοτοσυκλέτα με πλήρες φέρινγκ και χωρίς καθόλου μοχλό ταχυτήτων, ούτε καν πεντάλ πίσω φρένου. Το πίσω φρένο βρίσκεται στη μανέτα στο αριστερό χέρι, όπως στα σκούτερ. Οι αλλαγές ταχυτήτων, γίνονται είτε με κουμπιά τύπου paddle είτε εντελώς αυτόματα.


Η SRK 500 RA κινείται από έναν υγρόψυκτο δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 449 κ.εκ., που αποδίδει 53 ίππους στις 9,500 σ.α.λ. και 4,4 kgm ροπής στις 8,000 σ.α.λ. Για την Ευρωπαϊκή αγορά, πιθανόν να αποδίδει 48 ίππους για να πληροί τις προϋποθέσεις της κατηγορίας A2. Είναι ήδη σύμφωνη με το τελευταίο πρότυπο εκπομπών Euro 5+.

Όσον αφορά το πλαίσιο, διαθέτει χαλύβδινο πλαίσιο, ανεστραμμένο πιρούνι της Marzocchi και πίσω μονό αμορτισέρ. Τα φρένα είναι της Nissin, με ABS στον βασικό εξοπλισμό. Το ύψος σέλας είναι προσιτό στα 78.5 εκατοστά, και το βάρος της μόλις 175 κιλά με γεμάτο ρεζερβουάρ. Κυλά πάνω σε τροχούς 17 ιντσών με ελαστικά 110/70 εμπρός και 150/60 πίσω, όπως συνηθίζεται για την μεσαία κατηγορία.
Η σχεδίαση είναι
εντυπωσιακή, με μονόμπρατσο ψαλίδι και έντονες γωνίες στο φέρινγκ που δίνουν έναν επιθετικό και σπορ χαρακτήρα.

Η τιμή στην Ευρώπη ορίζεται κοντά στα 5,600 € και αναμένεται να είναι πολύ ανταγωνιστική για αυτόματη σπορ μοτοσυκλέτα.

Τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων δεν πρόκειται να αντικαταστήσουν πλήρως τα παραδοσιακά κιβώτια, όταν μάλιστα έχουμε την υποβοήθηση αλλαγής ταχυτήτων (quickshifter) στις περισσότερες σπορ μοτοσυκλέτες, μόνο ο συμπλέκτης στην εκκίνηση χρειάζεται τον έλεγχο από τον αναβάτη και για όσους θέλουν αυτή την αυτόματη λειτουργία, η νέα τεχνολογία στις μοτοσυκλέτες εξελίσσεται για να εξυπηρετεί περισσότερους αναβάτες.

 

Επόμενο άρθρο »

Η Öhlins και η Aprilia κυριαρχούν στο Hellas Rally Raid

« Προηγούμενο άρθρο

H μοτοσυκλέτα του Dani Pedrosa στο Experience Village του Red Bull Showrun by ALUMIL

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
TO GP ΣΤΟ SILVERSTONE ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΥΠΟ ΒΡΟΧΗ
  • ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ Ο JOHANN ZARCO
  • O MARC MARQUEZ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΑΥΞΗΣΕΙ ΚΙ ΑΛΛΟ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ
  • Ο MILLER KAI O OLIVEIRA ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΙ ΣΤΗ ΒΡΟΧΗ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΠΛΗΞΗ