• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
7ος Αγώνας - GP Μ.Βρετανίας (Silverstone
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Κρίση KTM: Ο Lukas Lauda, ο μεγαλύτερος γιος του Niki, νέος βοηθός του CEO της KTM, Neumeister
Τι σημαίνει αυτή η κίνηση;...
Νέα Αγοράς 12/05/2025 - 12:13

Επιμέλεια: Δημήτρης Διατσίδης
Αρχικό κείμενο: Günther Wiesinger για το Gpone.com

 

Ο Lukas Lauda, γιος του πρώην Παγκόσμιου Πρωταθλητή της Formula 1, Niki Lauda, βρέθηκε για πρώτη φορά στο GP της Jerez ως το δεξί χέρι του νέου CEO της KTM, Gottfried Neumeister. Τι κρύβεται πίσω από αυτή την κίνηση;

Σε δύο εβδομάδες, στις 23 Μαΐου 2025, θα γίνει γνωστό αν η KTM AG έχει εξασφαλίσει τα 600 εκατομμύρια ευρώ που συμφωνήθηκαν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας πτώχευσης, ποσό που απαιτείται για την αποπληρωμή του 30% στους πιστωτές. Η KTM είχε δηλώσει πτώχευση στις 29 Νοεμβρίου 2024 λόγω χρεών που έφταναν τα 1.8 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ο αριθμός των δυνητικών νέων επενδυτών έχει μειωθεί σημαντικά από την πρώτη συνάντηση πιστωτών στις 20 Δεκεμβρίου 2024, κυρίως εξαιτίας της συνεχούς ροής αρνητικών ειδήσεων, οι οποίες κορυφώθηκαν με ακόμη μία διακοπή της παραγωγής, από τα τέλη Απριλίου μέχρι τα τέλη Ιουλίου. Ο λόγος; Δεν υπάρχουν αρκετά ανταλλακτικά διαθέσιμα, και η εφοδιαστική αλυσίδα έχει καταρρεύσει, μεταξύ άλλων λόγω απλήρωτων τιμολογίων από το 2024.

Μέχρι στιγμής, μόνο 4,200 μοτοσυκλέτες έχουν ολοκληρωθεί το 2025, ενώ το επιχειρηματικό σχέδιο προβλέπει την πώληση 230,000 μοτοσυκλετών από τις μάρκες KTM, Husqvarna και GASGAS.

Στο μεταξύ, ο Gottfried Neumeister, νέος CEO και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της KTM AG, έφερε στο πλευρό του έναν αναγνωρίσιμο βοηθό που μέχρι σήμερα δεν είχε προσωπική σχέση με τον μεγαλύτερο ευρωπαϊκό κατασκευαστή μοτοσυκλέτας: τον 46χρονο Lukas Lauda, μεγαλύτερο γιο του τρεις φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή Formula 1, Niki Lauda.

Ο Neumeister, 52 ετών, διατηρούσε στενούς δεσμούς με την οικογένεια Lauda σε όλη του την επαγγελματική πορεία. Λίγο μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στη Διοίκηση Διεθνών Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης, ίδρυσε την αεροπορική εταιρεία "Flyniki" μαζί με τον Niki Lauda το 2003. Ως γενικός διευθυντής, ήταν υπεύθυνος για την επιτυχημένη ανάπτυξη της επιχείρησης μέχρι την πώλησή της στην Air Berlin.

Το 2012, ο Neumeister εντάχθηκε στην DO & CO Aktiengesellschaft, όπου κατείχε διάφορες θέσεις στο διοικητικό συμβούλιο, πιο πρόσφατα ως Co-CEO (2021–2023). Εκεί υπήρχε και πάλι σύνδεση με τον Lauda: ο ιδρυτής της DO & CO, Attila Dogudan, έγινε διεθνώς γνωστός ως ποιοτικός caterer για τη "Lauda Air".

Από το 1992, η DO & CO είναι υπεύθυνη για την τροφοδοσία της Formula 1 στα περισσότερα Grand Prix παγκοσμίως, καθώς και για τη φιλοξενία VIP στο Paddock Club. Παράλληλα με την FC Bayern Munich, o Dogudan προσφέρει υπηρεσίες catering και για τις ομάδες Red Bull Salzburg και Austria Wien, καθώς και σε γεγονότα όπως η διάσημη κατάβαση Hahnenkamm στο Kitzbühel, το νυχτερινό σλάλομ στο Schladming, το ATP Tennis Masters στη Μαδρίτη και το κινηματογραφικό φεστιβάλ στην Rathausplatz της Βιέννης. Επιπλέον, διαχειρίζεται σειρά εστιατορίων, lounge και ξενοδοχείων πρώτης κατηγορίας, μεταξύ των οποίων το εστιατόριο DO & CO στην Stephansplatz της Βιέννης.

Ο Neumeister και ο Lukas Lauda (ο οποίος μεγάλωσε στην Ίμπιζα και μιλά άπταιστα ισπανικά) γνωρίζονται πάνω από 20 χρόνια. Στην αναζήτηση ενός στελέχους με καλές διασυνδέσεις, ο CEO της KTM επέλεξε τον Lukas Lauda, ο οποίος συμμετείχε στο Dakar Rally του 2024 στην κατηγορία T3 Challenger με ένα Can-Am Maverick και είχε διαχειριστεί την καριέρα του μικρότερου αδερφού του, Mathias.

Αν και ο Lukas Lauda δεν έχει σημαντική εμπειρία διοίκησης στον χώρο της μοτοσυκλέτας, έχει άριστες επαφές στην Formula 1, όπως με τον Toto Wolff της Mercedes και την Liberty Media, η οποία αυτή την περίοδο βρίσκεται στη διαδικασία εξαγοράς των εμπορικών δικαιωμάτων του MotoGP.

Επιπλέον, το Lauda Private Foundation είναι σημαντικός μέτοχος της Pierer Mobility AG.

 

Ο Lukas Lauda εμφανίστηκε στο GP στην Jerez συνοδευόμενος από τον δις Παγκόσμιο Πρωταθλητή Motocross, Kinigadner. Οι δύο τους, μαζί με τον Mathias Lauda, δημοπράτησαν πρόσφατα ενθύμια σε εκπομπή του αυστριακού καναλιού "ServusTV" (ιδιοκτησίας Red Bull) υπέρ του ιδρύματος Wings for Life.

Ο Lukas Lauda προετοιμάστηκε εκτενώς για το Dakar. Τον Φεβρουάριο του 2022 δοκίμασε για πρώτη φορά όχημα side-by-side, και αργότερα αγόρασε ένα παλαιότερο μοντέλο. Συμμετείχε στο Hellas Rally, σε αγώνα στη Ρουμανία, και στο Tuareg Rally στο Μαρόκο. Τον Μάιο του 2023 αγωνίστηκε ξανά στο Hellas Rally και στο μεγάλο ράλι του Μαρόκου.

Σε αυτά τα ράλι, ο Lukas Lauda συναντούσε τακτικά τον Heinz Kinigadner, ο οποίος μετά την κατάκτηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος στα 250cc με KTM το 1984 και 1985, μετακόμισε στην Ίμπιζα και έγινε στενός φίλος της οικογένειας Lauda.

Κύριος χορηγός της συμμετοχής του Lukas Lauda στο Dakar ήταν η αυστριακή εταιρεία εξάτμισης Remus. Ο CEO και συνιδιοκτήτης της Remus, Stephan Zöchling, είναι από τον Ιανουάριο 2025 νέο μέλος του εποπτικού συμβουλίου της KTM AG. Τον Δεκέμβριο του 2024, ενίσχυσε οικονομικά τον απερχόμενο CEO Stefan Pierer με ποσό μεταξύ 65 και 79 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο τώρα ζητά να του επιστραφεί.

 

Σημαντικό είναι ότι ο Lukas Lauda οδήγησε στο Dakar ένα Can-Am Maverick από τον καναδικό όμιλο BRP, το οποίο είναι εξοπλισμένο με στάνταρ κινητήρα Rotax 200 ίππων και κατασκευάζεται στο Gunskirchen (Άνω Αυστρία), μόλις 4 χλμ. από τα κεντρικά της Pierer Mobility στο Wels. Ο όμιλος BRP (με μάρκες όπως Rotax, Ski-Doo, Lynx, και Can-Am) είναι ανάμεσα στις εταιρείες – μαζί με τις αμερικανικές επενδυτικές Apollo και BlackRock – που θέλουν να στηρίξουν την KTM με νέα κεφάλαια.

Η Pierer Group ανέφερε λειτουργικά κέρδη 160 εκατ. ευρώ για το 2023. Το 2024 εκτιμάται ζημία EBITDA ύψους 484 εκατ. ευρώ. Η αναδιάρθρωση στοχεύει στη σημαντική μείωση του καθαρού χρέους έως το 2025, με μέτρα μείωσης κόστους που αναμένεται να αποφέρουν εξοικονόμηση 1.3 δισεκατομμυρίων ευρώ, φέρνοντας τα ίδια κεφάλαια ξανά σε θετικό επίπεδο εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Ωστόσο, όλα αυτά βασίζονται σε ένα επιχειρηματικό σχέδιο που προβλέπει την παραγωγή 230,000 μοτοσυκλετών ετησίως – κάτι δύσκολο να υλοποιηθεί, καθώς το εργοστάσιο είναι ξανά κλειστό.

Ήδη από το καλοκαίρι του 2024, η Pierer Group είχε ξεκινήσει σχέδιο επαναδιαπραγμάτευσης της πενταετούς σύμβασης (2022–2026) με τη Dorna Sports S.L. για τις δύο πολύτιμες θέσεις της ομάδας στο MotoGP. Νέος συμβαλλόμενος με τη Dorna είναι πλέον η KTM Racing AG, με έδρα στο Frauenfeld (Ελβετία), μια ανεξάρτητη εταιρεία που δεν επηρεάζεται άμεσα από την πτώχευση – σε αντίθεση με τη μονάδα KTM Factory Racing.

Αυτό σημαίνει πως, με τη συγκατάθεση της Dorna, η KTM μπορεί να πουλήσει μετοχές της KTM Racing AG και τις θέσεις στο MotoGP σε ενδιαφερόμενους επενδυτές. Τουλάχιστον τέσσερις σοβαροί ενδιαφερόμενοι έχουν ήδη εμφανιστεί. Ο Lewis Hamilton δεν θεωρείται πιθανός αγοραστής, αλλά η Qatar Holding LLC – το επενδυτικό σκέλος της Qatar Investment Authority (QIA) – είναι πιθανός υποψήφιος. Το 2023, μάλιστα, είχε αναφερθεί πως η QIA ενδιαφερόταν για την εξαγορά της ίδιας της Dorna, προτού εμφανιστεί η Liberty Media.

Επόμενο άρθρο »

Η νέα μικρή Cruiser της CFMoto είναι ιδανική για τους αρχάριους αναβάτες

« Προηγούμενο άρθρο

Η νέα σειρά της DNA High Performance Filters έφτασε!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
TO GP ΣΤΟ SILVERSTONE ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΥΠΟ ΒΡΟΧΗ
  • ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ Ο JOHANN ZARCO
  • O MARC MARQUEZ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΑΥΞΗΣΕΙ ΚΙ ΑΛΛΟ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ
  • Ο MILLER KAI O OLIVEIRA ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΙ ΣΤΗ ΒΡΟΧΗ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΠΛΗΞΗ