• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
6ος Αγώνας - Γαλικό GP (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo - Τα φρένα στο Γαλλικό GP του Le Mans
Νέα 08/05/2025 - 11:36

O έκτος γύρος της σεζόν MotoGP, καθώς το πρωτάθλημα αφήνει πίσω τα Πυρηναία, κατευθύνεται στο Le Mans, που φιλοξενεί το Γαλλικό GP για 68η φορά ως μέρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP: τον τελευταίο μισό αιώνα, διεξήχθη κάθε χρόνο εκτός από το 1993.

Ο χώρος έχει αλλάξει πολλές φορές, αλλά από το 2000 ο αγώνας γινόταν πάντα στο Le Mans, το οποίο είχε ήδη φιλοξενήσει τους 11 προηγούμενους αγώνες από το 1969 έως το 1995.

Τα στοιχεία του GP

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του MotoGP, η πίστα Le Mans μήκους 4.185 μέτρων ανήκει στις πίστες που είναι ιδιαίτερα απαιτητικές για το σύστημα πέδησης. 

Στην κλίμακα δυσκολίας από το 1 έως το 6, βαθμολογείται με δείκτη 4, καθώς οι αναβάτες του MotoGP χρησιμοποιούν τα φρένα σε 10 σημεία πέδησης ανά γύρο για συνολικά 31 δευτερόλεπτα - ισοδυναμεί με το 35% της διάρκειας του αγώνα.

Η πίστα έχει μόνο 2 σημεία υψηλής πέδησης, τα οποία είναι διαδοχικά, μαζί με 5 μεσαία και 3 εύκολα σημεία πέδησης. 

Η πιο απαιτητική στροφή για το σύστημα πέδησης στην πίστα Bugatti είναι η στροφή 9, γνωστή ως Chemin aux Boeufs, που μεταφράζεται σε «Μονοπάτι βοδιών».

Οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από τα 300 km/h σε 111 km/h σε 4,1 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας μια απόσταση 216 μέτρων ενω οι αναβάτες ασκούν δύναμη 5,3 κιλών στη μανέτα του φρένου.

Η επιβράδυνση φθάνει το 1,5 g και η πίεση του υγρού φρένων Brembo κορυφώνεται στα εντυπωσιακά 11,3 bar.

Η τελευταία νίκη των Ιαπώνων

Οι αναβάτες της Ducati κυριάρχησαν στις πέντε τελευταίες εκδόσεις του γαλλικού GP στο MotoGP, αν και κανένας αναβάτης δεν κέρδισε δύο φορές: το 2020 ήταν ο Danilo Petrucci, ακολουθούμενος από τον Jack Miller το 2021, τον Enea Bastianini το 2022, μετά τον Marco Bezzecchi και πέρυσι τον Jorge Martin.

Για να βρούμε την τελευταία νίκη στην κορυφαία κατηγορία από άλλον κατασκευαστή, πρέπει να επιστρέψουμε στο 2019, όταν ο Marc Marquez θριάμβευσε με τη Honda του, τερματίζοντας 2 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Andrea Dovizioso, με τον Miller, - που προηγείτο στους γύρους 5 και 6 - να τερματίζει τέταρτος, πίσω από τον Petrucci. Αυτή η νίκη σηματοδότησε την 300η νίκη της Honda στην κορυφαία κατηγορία.

Μια επαναστατική αντλία (τρόμπα) αντίχειρα

Το 2019, η Brembo παρουσίασε μια παραλλαγή του βασικού κυλίνδρου φρένου αντίχειρα, γνωστή ως κύριος κύλινδρος push & pull: σχεδιασμένο με βελτιστοποιημένη γεωμετρία για μέγιστη απόδοση, προσφέρει διπλή ενεργοποίηση καθώς μπορεί να λειτουργήσει είτε με τον αντίχειρα είτε με τον δείκτη, ανάλογα με την προτίμηση του αναβάτη.

Όταν χρησιμοποιείται με τον δείκτη, τοποθετείται με περιστροφή 180° σε σύγκριση με τη χρήση του αντίχειρα, προκειμένου να βελτιωθεί η διαμόρφωση και η πρόσφυση στο μοχλό.

Φέτος, τα δύο τρίτα του grid στο MotoGP χρησιμοποιούν τον κεντρικό κύλινδρο αντίχειρα της Brembo, τόσο κατά το φρενάρισμα όσο και κατά την επιτάχυνση.

Μερικοί αναβάτες το χρησιμοποιούσαν ήδη στις χαμηλότερες κατηγορίες, ακόμη και σε μοτοσυκλέτες προπόνησης, έτσι συνέχισαν να το χρησιμοποιούν στο MotoGP από το ντεμπούτο τους, καθώς τους φαίνεται φυσικό.

Υπάρχουν δύο τύποι κυλίνδρου αντίχειρα, ο καθένας διαθέσιμος σε δύο διαφορετικές διαμέτρους για να καλύψει καλύτερα τις ανάγκες των αναβατών. Η πιο πρόσφατη έκδοση διαθέτει μια βαλβίδα σχεδιασμένη να περιορίζει τη νεκρή διαδρομή.

 

« Προηγούμενο άρθρο

Pirelli – Τα ελαστικά στο Γαλλικό MotoGP 

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
Ο FABIO QUARTARARO ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΛΕ ΜΑΝ
  • ΝΑΙ, Η ΥΑΜΑΗΑ ΕΙΝΑΙ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΛΕ ΜΑΝ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ ΣΑΝ ΤΗΝ ΧΕΡΕΘ
  • ΙΣΩΣ, ΑΝ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΟΠΩΣ ΣΤΗΝ ΧΕΡΕΘ
  • ΟΧΙ, Ο ΙΔΙΟΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ Η ΥΑΜΑΗΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ ΟΠΩΣ ΣΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ