• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
19ος Αγώνας - GP Μαλαισίας (Sepang)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Test Ride Yamaha MT-10
Στο δρόμο και στην πίστα
Τεστ-Μοντέλα 12/08/2020 - 01:43

Yamaha MT-10 - ΜΆΧΗ σε δρόμους και πίστα

 

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ 108 ΤΟΥ MOTOGP WORLD

ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΗΜΉΤΡΗΣ ΔΙΑΤΣΊΔΗΣ, | ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΑ STUDIO B42

ΕΞΟΠΛΙΣΜΌΣ ΑΝΑΒΆΤΗ: Κράνος SHOEI X-SPIRIT II, φόρμα/γάντια/μπότες ALPINESTARS

 

 Η κορυφαία της σειράς ΜΤ της Yamaha έχει άμεση συγγένεια με την R1 και ανεβάζει σε άλλο επίπεδο τις «Σκοτεινές Επιθυμίες» του μοτοσυκλετιστή, όχι μόνο με το κατάμαυρο χρώμα της, αλλά κυρίως με την άγρια διάθεσή της και την έντονη προσωπικότητά της!

Η άσφαλτος στην πόλη δεν είναι ό,τι καλύτερο – στις περισσότερες περιπτώσεις στη χώρα μας – και τα Battlax S20 δυσκολεύονται αρχικά να ανεβάσουν θερμοκρασία, με την Bridgestone να μην έχει υπολογίσει το χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης που πρόσφερε ο Έλληνας εργολάβος (με τις εκπτώσεις που έκανε για να πάρει το έργο), που τον οδήγησαν σε αντίστοιχες «εκπτώσεις» στα υλικά της ασφαλτόστρωσης...

Το αποτέλεσμα δεν είναι τόσο τραγικό όσο ακούγεται, καθώς η άφθονη ροπή στις μεσαίες στροφές σε συνδυασμό με τη ρύθμιση του traction control στο 1 (τη λιγότερη παρεμβατικότητα), επιτρέπουν στο πίσω λάστιχο να σπινάρει τόσο, όσο χρειάζεται για να δημιουργήσει μια ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση που θα ανεβάσει το συντελεστή ευχαρίστησης σε αντίστροφα επίπεδα από αυτά της πρόσφυσης.

Η μαύρη καλλονή ΜΤ-10 με ευχέρεια θα κινηθεί με την ακρίβεια μιας μοτοσυκλέτας πίστας και σχεδόν την άνεση σε κοντρόλ μιας σουπερμοτάρντ, ενώ ο οδηγός είναι σε μια θέση που ελέγχει τον μπροστινό τροχό απόλυτα και μαζί παρά το κοντό μεταξόνιο, απολαμβάνει ζηλευτή σταθερότητα. Μετά από μερικές ακόμη τέτοιες στροφές τα S20 ανεβάζουν θερμοκρασία και ήδη στο μυαλό του αναβάτη όλα είναι πιο θερμά και τον κάνουν να αισθάνεται νικητής στη μάχη του δρόμου.

Μετά από λίγες μέρες όταν θα βρεθεί στην πίστα (των Mεγάρων στη συγκεκριμένη περίπτωση), η Yamaha MT-10 θα ζεστάνει πολύ ευκολότερα τα λάστιχά της και με τη βοήθεια της φιλικής θέσης οδήγησης και του μεγάλου τιμονιού θα αρχίσει να δίνει αμέσως πλαγιάσματα που θα επιβάλουν την αφαίρεση των ειδικών βιδών που υπάρχουν στα μαρσπιέ και λειτουργούν ως προειδοποίηση για οριακές κλίσεις στο δρόμο.

Στη μάχη της πίστας το όριο αυτό έρχεται εύκολα και από κει και πέρα υπάρχει περιθώριο για αρκετά μεγαλύτερες κλίσεις, που αντίστοιχα ανεβάζουν την αδρεναλίνη στα ύψη και σε κάνουν να νιώθεις κυρίαρχος του παιχνιδιού. Κάτι που δεν είναι καθόλου εύκολο να το πετύχεις με μια καθαρόαιμη σούπερσπορ μοτοσυκλέτα, η οποία κατά κανόνα έχει πολύ υψηλότερες απαιτήσεις για να οδηγηθεί στο όριο...

Όλο το παιχνίδι είναι ένα παιχνίδι μυαλού και μια πάλη με τον εαυτό σου καθώς προσπαθείς να επιβληθείς στη μηχανή ή να ξεπεράσεις τις φοβίες σου και τα δικά σου όρια, ώστε να αισθανθείς ότι κάνεις αυτό που σε ευχα - ριστεί, χωρίς κάθε στιγμή να ρισκάρεις μια πτώση και τις συνέπειές της.

Η κατηγορία των «Streetfighters» είναι ακριβώς αυτό: ευκολότερες από τις σχεδόν Racing πια Σούπερσπορ και πιο ικανές και γρήγορες από όλες τις άλλες μοτοσυκλέτες, συμπεριλαμβανομένων των Σού - περμότο.

Η ΜΤ-10 είναι η άποψη της Yamaha για την κορυφή αυτής της κατηγορίας, βασισμένη απόλυτα στην προη - γούμενη R1, με το πλαίσιο και τη γεωμετρία της και φυ - σικά τον κινητήρα της απλά εστιασμένο στην μεγαλύτερη ροπή και το ευρύτερο φάσμα λειτουργίας.

Το μάρκετινγκ της Ιαπωνικής εταιρίας μας υπενθυμίζει για την ΜΤ-10: «Ισχύς. Ροπή. Ευελιξία. Η MT-10 είναι η μοτοσυκλέτα που περιμένατε. Είναι η πιο ισχυρή μοτοσυ - κλέτα Hyper Naked που δημιουργήθηκε ποτέ. Και ήρθε η ώρα να προχωρήσετε στο επόμενο επίπεδο της σκοτεινής πλευράς.

Ακολουθήστε τη Σκοτεινή πλευρά των ΜΤ με την MT-10.» Η MT-10 λοιπόν διαθέτει τον κινητήρα crossplane των 998 κ.εκ., - με τον υπέροχο ήχο του - ρυθμισμένο για περισσότερη ροπή στις χαμηλές έως μεσαίες στροφές.

Αυτός στηρίζεται στο γνωστό και πετυχημένο πλαίσιο αλουμινίου Deltabox, που εδώ τώρα έχει εξαιρετικά κο - ντό μεταξόνιο, ώστε να παρέχει κορυφαία στην κατηγο - ρία ευελιξία και ολοκληρωμένο έλεγχο.

Η γωνία κάστερ και το ίχνος είναι ίδιο με της R1, ενώ το ψαλίδι είναι αρ - κετά μακρύ, ώστε να προσφέρει τη σταθερότητα για την οποία μιλήσαμε παραπάνω.

Ο τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας είναι που κάνει τη διαφορά της ευκολίας μέσα στη στροφή και της φιλι - κότητας που χρειάζεται ο οδηγός για να κινηθεί γρήγορα  και με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση – όπως μπορείτε να διαβάσετε σε άλλες σελίδες στο άρθρο του ματ Όξλεϊ για τη μάχη «εν σειρά με V4» μοτέρ!

Η ανομοιομορφία της ακολουθίας της ανάφλεξης σε 270ο – 180ο -90ο – 180ο είναι το μυστικό της Yamaha για τη γραμμική ροπή της R1 και από κει και πέρα τα ηλεκτρονικά αναλαμβάνουν – ανάλογα και με τη χαρτογράφηση που επιλέγεις – να κάνουν την απόκριση στις προσταγές του δεξιού χεριού λιγότερο ή πιο άμεσες.

Για το TCS (traction control) είπαμε νωρίτερα ότι στη θέση 1 επιτρέπει το παιχνίδι στο δρόμο, αλλά είναι αρκετά έως πολύ παρεμβατικό στις θέσεις 2 και 3.

Το σύστημα αλλαγής ταχυτήτων QSS είναι ένα quickshifter μόνο για το ανέβασμα ταχυτήτων, αφού όπως είπαμε ο κινητήρας είναι της προηγούμενης R1 και όχι της νέας του 2020 στην οποία κάνει καλή δουλειά και στα κατεβάσματα.

Στον τομέα του πλαισίου δεν υπάρχει καμία κριτική, καθώς το ότι είναι το ίδιο και με την R1 του 2020, δείχνει την αξία του και τον τέλειο σχεδιασμό του.

Οι αναρτήσεις είναι πλήρως ρυθμιζόμενες και στα Μέγαρα αυτό μας βοήθησε να βελτιώσουμε σημαντικά την όλη συμπεριφορά σε σχέση με τις πιο «άνετες» ρυθμίσεις που είχαμε για το δρόμο.

Τα φρένα που και αυτά είναι ίδια με του R1, ενώ στο σούπερσπορ μοντέλο έχουν ένα μικρό πρόβλημα αίσθησης στο όριο, εδώ είναι άψογα, λόγω και της μικρότερης δύναμης και της μεγαλύτερης αδράνειας του μοτέρ που βοηθάει στο φρενάρισμα σε σχέση με την R1.

Έτσι λοιπόν, με τη βοήθεια του πιο φιλικού κινητήρα, του καλύτερου φρεναρίσματος και κυρίως με την πιο εύκολη και άνετη θέση οδήγησης, ακόμη και μετά από πολλούς γύρους στην πίστα δεν κουραστήκαμε να απολαμβάνουμε την οδήγηση με την ΜΤ-10.

Όταν μετά την πίστα πάρεις το δρόμο της επιστροφής, το μικρό αεροδυναμικό κάλυμμα θα σε προστατέψει μόνο αν ξαπλώσεις τελείως μπροστά – αν θέλεις να κινηθείς με ταχύτητες πάνω από τα 150 και μέχρι τα 270 της τελικής.

Αν όμως κινείσαι με λογικές ταχύτητες η θέση οδήγησης δεν θα σε κουράσει και φυσικά είναι πιο άνετη από μια σούπερσπορ μοτοσυκλέτα.

Μέσα στην πόλη αν δεν σε συνεπάρει ο streetfighter χαρακτήρας και θέλεις να μετακινηθείς ήσυχα, θα το κάνεις με ευκολία, ακόμη και ανάμεσα στα αυτοκίνητα της κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης.

Και βέβαια όταν θα σταματήσεις, ο ήχος του κινητήρα που θα έχει κάνει όλους να γυρίσουν το βλέμμα, θα συνοδευτεί από την περιέργεια που δημιουργούν οι αιχμές του σχεδιασμού, που έχουν χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν είναι αδιάφορες, άσχετα αν κάποιοι τις θεωρούν υπερβολικές.

Άλλωστε αν δεν ήθελες την υπερβολή θα μπορούσες να είχες μια ΜΤ-07 ή μια ΜΤ03! Η Yamaha MT-10 είναι η επιτομή της σκοτεινής πλευράς της οδήγησης – με την καλή έννοια με την οποία την αντιλαμβάνεται η Ιαπωνική εταιρία – και με μια τέτοια μοτοσυκλέτα αυτή η πλευρά μπορεί να φωτιστεί και να σου δώσει αυτό που αναζητάς. -

 

Με μια ματιά

● Όργανα LCD πολλαπλών λειτουργιών

● Τετρακύλινδρος κινητήρας 'CP4' crossplane με ισχυρή ροπή

● Ο κινητήρας, το πλαίσιο και η ανάρτηση προέρχονται από την YZF-R1

● Ρυθμισμένη για ισχυρή, γραμμική ροπή στις χαμηλές έως μεσαίες στροφές

● YCC-T, D-MODE και Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης

● Ελαφρύς κύριος σκελετός αλουμινίου Deltabox

● Κοντό μεταξόνιο 1,400 mm για κορυφαία ευελιξία

● Δυναμική εμπροσθοβαρής σχεδίαση

● Όρθια θέση οδήγησης με κλίση προς τα εμπρός

● Φρένα υψηλών προδιαγραφών με ABS και ακτινικές δαγκάνες

● Πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση υψηλών προδιαγραφών

● Συμπλέκτης A&S και Σύστημα γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων (QSS)

 

Επόμενο άρθρο »

Test Ride BMW C 400 GT

« Προηγούμενο άρθρο

SYM Joymax Z 250 ABS

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
MARTIN vs BAGNAIA: ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΣΤΗΝ ΒΑΛΕΝΘΙΑ;
  • Ο JORGE MARTIN ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΕΙΞΕΙ ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΤΩΝ 17 ΒΑΘΜΩΝ
  • Ο PECCO BAGNAIA ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΤΑ ΔΥΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ