Η τριβή είναι ο εχθρός της απόδοσης στους κινητήρες και ο ρόλος του λιπαντικού είναι πολύ σημαντικός και ως προς τη μέγιστη απόδοση, αλλά και ως προς τη μακροζωία των μοτέρ εσωτερικής καύσης.
Το American Petroleum Institute (API) είναι που βάζει τα στάνταρτ για το λάδι και ανά κάποια χρονικά διαστήματα αλλάζει και προσαρμόζει αυτά τα στάνταρτ για να καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων κινητήρων. Από την 1η Μαΐου λοιπόν θα ισχύει κάτι νέο. Και δεν είναι μόνο το ΑΡΙ αλλά και η Επιτροπή International Lubricant Specification Advisory Committee ή ILSAC, που έχει νέες προδιαγραφές για τα λάδια που καλύπτουν νέες ανάγκες των κατασκευαστών κινητήρων, αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας, που τελευταία φτιάχνουν όλο και πιο δυνατούς κινητήρες.
Μάλιστα η χρήση χαμηλότερου ιξώδους γίνεται αναγκαία, αλλά πρέπει να καλύπτεται και η αντοχή στη φθορά.

Οι μοντέρνοι κινητήρες συχνά έχουν λάδι με χαμηλό ιξώδες, όπως 5W-20, 0W-20 ή και 0W-16. Οι δύο φορείς λοιπόν, ILSAC και API, δουλεύοντας με τους κυριότερους κατασκευαστές λιπαντικών έφτιαξαν τα νέα στάνταρτ που είναι τα: ILSAC GF-6A, ILSAC GF-6B και API SP. Αντικαθιστούν τα ILSAC GF-5 και API SN, από την 1η Μαΐου 2020. Για παράδειγμα το API SP αντικαθιστά το API SN, που είχε θεσμοθετηθεί το 2010.
Στα τεστ που έγιναν με λάδια που έχουν αυτά τα στάνταρτ φάνηκε ότι με χαμηλού ιξώδους λάδι μπορεί να υπάρχει προστασία του κινητήρα, γεγονός που θα επιτρέψει στους κατασκευαστές να βγάλουν ακόμη μεγαλύτερες αποδόσεις και να συνεχίζουν να μειώνουν το αποτύπωμα άνθρακα της βιομηχανίας γενικότερα.
Από