Ο 28χρονος αναβάτης είναι ο τελευταίος Παγκόσμιος Πρωταθλητής των 250cc και έγινε μόλις ο 6ος εκπρόσωπος της Χώρας του Ανατέλλοντος Hλίου που κατακτά τίτλο στα GP.
O πρώτος Ιάπωνας που στέφθηκε Πρωταθλητής στα GP ήταν ο Takazumi Katayama ο οποίος το 1977 οδηγώντας μια Yamaha TZ350 πήρε τον τίτλο
Daijiro Katoh
στην κατηγορία των 350cc σημειώνοντας 5 νίκες. Αργότερα (1979) μετακόμισε στη Honda όπου ανέλαβε την εξέλιξη της επαναστατικής αλλά αναποτελεσματικής 4χρονης NR500 με τα οβάλ πιστόνια...Η καλύτερη περίοδος για τους Ιάπωνες αναβάτες ήταν η δεκαετία του '90 όπου κατέκτησαν αρκετούς τίτλους στις μικρότερες κατηγορίες.
Την αρχή έκανε το 1993 ο Tetsuya Harada ο οποίος οδηγώντας μια Yamaha TZ250 για την Telcor Yamaha Valesi κατέκτησε τον τίτλο έπειτα από συναρπαστική μάχη που έδωσε καθ' όλη τη διάρκεια της σεζόν με τον Loris Capirossi. O τίτλος κρίθηκε στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, στην πίστα της Jarama, στη Μαδρίτη. Ο Loris Capirossi (Honda) ταξίδεψε εκεί έχοντας 10 βαθμούς παραπάνω από τον Tetsuya Harada (Yamaha), αλλά στον αγώνα ήρθαν τα
Tetsuya Harada
πάνω κάτω. Ο Ιάπωνας πήρε τη νίκη και κατέκτησε το Πρωτάθλημα -το μοναδικό της καριέρας του στα GP- καθώς ο Ιταλός εξαιτίας των προβλημάτων με τα λάστιχα που αντιμετώπισε δεν κατάφερε τίποτα καλύτερο από την 5η θέση. Η τελική τους διαφορά ήταν μόλις 4 βαθμοί (197-193). Αργότερα πέρασε στη μεγάλη κατηγορία χωρίς όμως να καταφέρει κάτι σημαντικό. Στα μέσα της 10ετίας του '90 οι Ιάπωνες κυριάρχησαν στην κατηγορία των 125cc παλεύοντας για νίκες και τίτλους. To 1994 ο Kazuto Sakata έγινε ο πρώτος Ιάπωνας αναβάτης στην ιστορία που οδήγησε για ευρωπαίο κατασκευαστή. Η Aprilia που διέκρινε το ταλέντο του έσπευσε να τον εντάξει στο δυναμικό της και αυτός αμέσως δικαίωσε τους Ιταλούς για την επιλογή τους κατακτώντας δύο
Takazumi Katayama
Πρωταθλήματα, το 1994 και το 1998. Αξίζει να σημειωθεί πως καθ' όλη τη διάρκεια της καριέρας του από το 1991 ως και το 1999 οπότε και αποσύρθηκε, ο Sakata αγωνίστηκε μόνο στα 125cc.Τη διετία 1995-96 ένας άλλος Ιάπωνας, ο Haruchika Aoki -ο μικρότερος αδερφός των Takuma και Νobuatsu που έτρεξαν και αυτοί στα GP- πρόσθεσε το όνομά του στη λίστα των Πρωταθλητών κατακτώντας δύο τίτλους με τη Honda.
Ο επόμενος Παγκόσμιος Πρωταθλητής από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου ήταν ο Daijiro Katoh, ο οποίος το 2001 διέλυσε τον ανταγωνισμό και με 11 νίκες -αριθμός ρεκόρ στην ιστορία της κατηγορίας- κατέκτησε τον τίτλο.
Ο Katoh ήταν η μεγαλύτερη ελπίδα των Ιαπώνων για διάκριση στη μεγάλη κατηγορία, αλλά δυστυχώς η μοίρα του έπαιξε άσχημο παιχνίδι. Στις 6 Απριλίου του 2003 κατά τη διάρκεια του αγώνα της Suzuka, ο Katoh που έτρεχε πλέον με το Team Gresini οδηγώντας μια Honda RC211V, είχε άσχημη πτώση που του προκάλεσε βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Στις 20 Απριλίου ξεψύχησε στο νοσοκομείο που νοσηλευόταν. Ήταν μόλις 26 χρόνων...
Συνολικά 31 Ιάπωνες αναβάτες έχουν αγωνιστεί στα GP πανηγυρίζοντας 169 νίκες.
Άλλοι σημαντικοί Ιάπωνες αναβάτες: Νoboru Ueda, Youichi Ui, Masao Azuma, Tadayuki Okada, Shinya Nakano, Tomomi Manako, Tohru Ukawa, Masaki Tokudome, Takeshi Tsujimura, Makoto Tamada, Norifumi "Norick" Abe.