• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Ιταλικό GP Aragon (Mugello)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Extreme Τrackdays στις Σέρρες: Η εμπειρία ενός μέσου αναβάτη!
Τεστ-Μοντέλα 24/06/2025 - 12:44

Του Νεκτάριου Διατσίδη

Φωτογραφία: Σπύρος Πατμανίδης, Plamen Kodrov

 

Έχοντας την τύχη να βρισκόμαστε στην Πίστα των Σερρών στη διοργάνωση Extreme Τrackdays του Σωτήρη Ζαφειρόπουλου, μαζί με την πανέμορφη Aprilia RSV4 1100 Factory και τη βοήθεια του Γιάννη Περιστερά για τα ελαστικά μας, κάναμε αρκετούς γύρους στην πίστα με ολοένα και καλύτερη χρονομέτρηση.

 

Στο εξαιρετικό περιβάλλον της πίστας και φιλοξενούμενοι στο γκαράζ του Γιάννη Περιστερά για τη Δοκιμή της νέας RSV4, ξεκινήσαμε το Σαββατοκύριακο με διάθεση να βελτιώσουμε τους χρόνους μας τόσο με τη συγκεκριμένη νέα Aprilia, όσο και να βελτιωθεί και η δική μου προσωπική επίδοση χρόνου γύρου, ώστε να αξιοποιήσω στο μέγιστο την εμπειρία που προσφέρουν οι Extreme Τrackdays σε έναν μέσο οδηγό μοτοσυκλέτας.

 Η πίστα των Σερρών είναι το κατάλληλο μέρος για όλους τους αναβάτες σε όποια κατηγορία και αν βρίσκονται. Από τους αρχάριους μέχρι τους αγωνιζόμενους, ο χώρος προσφέρεται για την απόλυτη εμπειρία οδήγησης, ενώ δεν υπάρχει αντίστοιχη πίστα σε άλλο μέρος της Ελλάδας, καθώς είναι η καλύτερη στα Βαλκάνια.

 

Πως είναι όμως η οδήγηση μέσα στην πίστα και τί προσπαθεί να βελτιώσει ο κάθε αναβάτης; Οι κατηγορίες των αναβατών χωρίζονται ανάλογα με την χρονομέτρησή τους και όσο βελτιώνουν τους χρόνους τους και αποκτούν εμπειρία, μπορούν να ανέβουν κατηγορία. Έτσι έχουμε τους Αρχάριους, τους Ενδιάμεσους, τους Γρήγορους και τους Εξειδικευμένους. Έχοντας φτάσει στην κατηγορία των Ενδιάμεσων και με την RSV4 να είναι έτοιμη με slick ελαστικά και την απαραίτητη θερμοκρασία σε αυτά από τις κουβέρτες, ξεκίνησα τους πρώτους γύρους με όσο το δυνατόν πιο γρήγορο ρυθμό. 

Η σωστή θερμοκρασία στα ελαστικά είναι κάτι που επιβάλλεται ώστε να αποδώσουν το μέγιστο κράτημα και την απαραίτητη προοδευτικότητα στην προσέγγισή του, ενώ χρειάζεται να κινούνται συνεχώς σε μεγάλες δυνάμεις τριβής για να διατηρήσουν την ιδανική θερμοκρασία τους. 

 Ο στόχος είναι η βελτίωση του χρόνου γύρου και η μείωση των μικρών λαθών ως προς τα σημεία φρεναρίσματος, στριψίματος και επιτάχυνσης. Έτσι με μια σύντομη περιγραφή της διάταξης της πίστας, η οδήγηση από μέσα έχει τα σημεία εκείνα που βελτιώνουν κάθε φορά τη χρονομέτρηση.

 

Ξεκινώντας από τα “φρένα” πριν τη στροφή 1 και έχοντας πάνω από 250χλμ/ώρα από την ευθεία, το σωστό φρενάρισμα πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν πιο αργά και με σημάδι τις ταμπέλες που βρίσκονται ανά 50 μέτρα από τα 200 μέτρα πριν τη στροφή. Ο κάθε αναβάτης ορίζει το σημείο που θα πιέσει τη μανέτα του μπροστινού φρένου, ενώ ακριβώς πριν τη στροφή μπορεί να πατήσει και λίγο πίσω φρένο. Η δεξιόστροφη 1 είναι εύκολη καθώς ακολουθεί η επίσης δεξιά στροφή 2 και αν τα χιλιόμετρα είναι λίγο περισσότερα στην 1, υπάρχει περιθώριο να κλείσει η τροχιά μέχρι την 2. Ακολουθούν οι αριστερές ανοιχτές στροφές 3, 4 και μετά η πιο κλειστή στροφή της πίστας η δεξιόστροφη 5, που απαιτεί όμως αρκετό φρενάρισμα καθώς τα χιλιόμετρα μετά από την 4 είναι επίσης αρκετά. Το σικέιν 6, 7 και 8 χρειάζεται γρήγορη εναλλαγή του πλαγιάσματος της μοτοσυκλέτας χωρίς στην 7 να χρειάζεται το σώμα να αλλάξει θέση επάνω στη μοτοσυκλέτα. 

Η διάταξη της πίστας έχει πραγματικά όλων των ειδών τις στροφές και μετά την μικρή αριστερή καμπή 9, ακολουθεί η αριστερή φουρκέτα 10 όπου είναι η ιδανική για μέγιστο πλάγιασμα και για τη σωστή ακολουθία της ιδανικής γραμμής. Μετά από επιβράδυνση, χρειάζεται να διατηρηθεί μία σταθερή καμπύλη και στη συνέχεια άνοιγμα της τροχιάς με επιτάχυνση και πλησίασμα προς το εξωτερικό κερμπ. Η μικρή ευθεία μέχρι την 11 δεν απαιτεί την οριακή προσέγγιση του κερμπ, διευκολύνοντας την οδήγηση. Ακολουθούν οι δεξιές στροφές 11 και 12, που είναι ουσιαστικά μία μεγαλύτερη δεξιά ανοιχτή στροφή με εντονότερη επιτάχυνση για να καλυφθεί η μικρή ευθεία πριν την παρατεταμένη δεξιά ανοιχτή στροφή 13. Στη συνέχεια με ελαφριά επιβράδυνση η αριστερή 14 διαρκεί λίγο και μπαίνοντας στην 15 ξεκινά με προσοχή η επιτάχυνση για να υπάρχει η μέγιστη δυνατή ταχύτητα περνώντας την τελευταία στροφή 16 και φτάνοντας στη γραμμή εκκίνησης-τερματισμού.

 Όλα τα παραπάνω είναι μία σύντομη περιγραφή και σίγουρα στο μυαλό του κάθε αναβάτη πρέπει να υπάρχουν πολύ περισσότερες λεπτομέρειες της διάταξης της πίστας και του τρόπου οδήγησης της μοτοσυκλέτας που διαθέτει. Ο κάθε αναβάτης πρέπει να συγκεντρωθεί και να οδηγήσει προσεκτικά χωρίς λάθη και με βελτίωση σε κάθε γύρο της ιδανικής γραμμής. Η πίστα των Σερρών είναι ο ιδανικός χώρος να αξιοποιήσει τις δυνατότητές του ο συνειδητοποιημένος αναβάτης που δεν θα αρκεστεί απλώς στο ότι δεν υπάρχουν όρια ταχύτητας και οδηγεί σε ελεγχόμενο περιβάλλον, αλλά τηρεί τους κανόνες ασφαλούς οδήγησης και γνωρίζει τη δυναμική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας του, τις οδηγικές ικανότητές του κάτω από πίεση και πάντα γνωρίζοντας ότι οι νόμοι της φυσικής δεν παραλείπονται σε καμία πίστα του κόσμου.

 Τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα Trackday! Η απόλυτη εμπειρία οδήγησης σε έναν όμορφο χώρο με μία διάταξη που ξετυλίγεται μπροστά σου βλέποντάς την από πολύ χαμηλά στο πλάγιασμα που προσφέρουν τα καλύτερα ελαστικά στην καλύτερη άσφαλτο. Οι δύο μέρες ήταν απίστευτες με την άψογη διοργάνωση και με την ευχαρίστηση στο μέγιστο από κάθε άποψη. Προγραμματισμός, ασφάλεια, υψηλές επιδόσεις, ευχάριστο κλίμα και καλό φαγητό στο μεσημεριανό διάλειμμα, καλύπτουν απόλυτα τον αναβάτη της κάθε κατηγορίας.

 

Η αναλυτική Δοκιμή της Aprilia RSV4 1100 Factory μέσα στην πίστα, θα είναι σε επόμενο άρθρο με όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας των 220 ίππων, η οποία τραβούσε τα βλέμματα σαν μαγνήτης!         

 

« Προηγούμενο άρθρο

Οδηγούμε στην Ιταλία τη νέα Ducati XDiavel V4

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O JORGE MARTIN TO 2026:
  • ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΗΝ APRILIA
  • H HONDA ΘΑ ΤΟΝ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΜΕ ΚΑΛΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ