• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Ιταλικό GP Aragon (Mugello)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Οδηγούμε στην Ιταλία τη νέα Ducati XDiavel V4
Τεστ-Μοντέλα 16/06/2025 - 20:29

Του Δημήτρη Διατσίδη

Φωτογραφία: Giuseppe Piazzola, Gpiazzophotography, PicMood.com


 

Κυριακή απόγευμα μετά από παρακολούθηση Αγώνα CIV στο Mugello και η επιστροφή στην Μπολόνια γίνεται από τον “μέσα δρόμο”, από τη διαδρομή που περιλαμβάνει το περίφημο Passo della Futa. Οι Carabinieri έχουν σταθμεύσει ακριβώς εκεί και στο άκουσμα του ήχου των τεσσάρων εξατμίσεων της Ducati XDiavel V4 με σταματούν για έλεγχο... Κοιτούν βιαστικά το δίπλωμα οδήγησης και αμέσως μετά αρχίζουν τις ερωτήσεις. “Μα πόσο όμορφη (che bella)”, είναι το πρώτο που λένε και συνεχίζουν με “ανάκριση” για όλες τις λεπτομέρειες της νέας μοτοσυκλέτας, που για πρώτη φορά είδαν στους δρόμους, αφού άλλωστε ήταν πραγματικά το πρώτο μοντέλο που δόθηκε για δοκιμή από το εργοστάσιο του Borgo Panigale. Και μάλιστα σε ένα ειδικό βιολετί χρώμα, πέρα από τα δύο (κόκκινο και μαύρο), στα οποία έγινε η πρώτη δημοσιογραφική παρουσίαση πριν λίγο καιρό. Είχαμε ήδη περάσει με την “όμορφη” 900 χιλιόμετρα στους Ιταλικούς δρόμους, από την Μπολόνια, στο Μιλάνο, από εκεί στη λίμνη του Κόμο, στην πόλη Μπελάτζιο, μετά στο Μουτζέλο μέσα από τα Απέννινα και από τις στροφές του Passo della Raticosa είχαμε περίπου ακόμη 100 χλμ, μέχρι τον “τερματισμό” στο εργοστάσιο της Ducati για την παράδοση της νέας XDiavel V4! Όμως για να αποφύγω τη “σύλληψη” έπρεπε να πω όλο το ποίημα στους Καραμπινιέρους.

Πάμε λοιπόν: Η κατηγορία των sport-cruiser ανέκαθεν ισορροπούσε ανάμεσα στη δύναμη και την κομψότητα — ανάμεσα στις αμερικανικές μυώδεις αλλά λίγο πιο σπορ Harley και Indian και την Ιταλική φινέτσα που ξεκίνησε το 2016 με την κυκλοφορία της XDiavel V2 των 1260 κ.εκ.. Τώρα, η Ducati επανέρχεται δυναμικά με ένα μοντέλο που επαναπροσδιορίζει τα όρια αυτής της κατηγορίας: η ολοκαίνουργια XDiavel V4. Δεν πρόκειται απλώς για μία εξέλιξη. Είναι μια τολμηρή αναδιατύπωση του τι μπορεί να είναι ένα power cruiser — με κορυφαία τεχνολογία, sport DNA και απαράμιλλο Ιταλικό design.

Νέος κινητήρας, νέα εποχή: Ο V4 Granturismo

Στην καρδιά του νέου αυτού μοντέλου χτυπά ο τετρακύλινδρος σε διάταξη V κινητήρας, ο V4 Granturismo, κυβισμού 1,158 κ.εκ. — ίδιος με αυτόν της Multistrada V4 και της απλής Diavel V4. Ρυθμισμένος για ροπάτη, γραμμική απόδοση, αποδίδει 168 ίππους (4 περισσότερους από την V2 1260) και 126 Nm ροπής (3 Nm λιγότερα από την V2), καθιστώντας τον έναν από τους ισχυρότερους κινητήρες που έχουν τοποθετηθεί ποτέ σε cruiser.

Σε αντίθεση με τον Desmosedici Stradale, ο V4 Granturismo διαθέτει συμβατικά ελατήρια βαλβίδων, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερα διαστήματα service (έως και 60,000 χλμ. για έλεγχο βαλβίδων). Κι όμως, παρά την πρακτικότητα, το μοτέρ έχει νεύρο, ήχο που καθηλώνει και το γνώριμο πάθος της Ducati, ακόμη και στις χαμηλές στροφές. Βέβαια στις χαμηλές στροφές – μέχρι τις 4,000 σ.α.λ. - οι δύο πίσω κύλινδροι δεν δουλεύουν, ώστε να μην μεταφέρουν παραπάνω θερμότητα στον οδηγό. Αν όμως ανοίξεις το γκάζι απότομα, ακόμη και από τις 3,000 στροφές, θα μπουν σε δουλειά, αφού καταλαβαίνουν ότι χρειάζεσαι την πλήρη ισχύ και ροπή.

Σχεδίαση: Άγρια φινέτσα

Η νέα XDiavel V4 είναι σίγουρα ένας ακαταμάχητος συνδυασμός δύναμης και κομψότητας. Άλλωστε αυτό ήταν το πρώτο που πρόσεξαν οι “ανακριτές” μας. Το χαρακτηριστικό μακρύ και χαμηλό προφίλ παραμένει — σήμα κατατεθέν της οικογένειας Diavel — αλλά εμπλουτίζεται με πιο αιχμηρό ρεζερβουάρ, κρυφό υποπλαίσιο, και μια τετραπλή εξαγωγή κάτω από τη σέλα που θυμίζει superbike αισθητική. Στο μόνο που υστερεί σε σχέση με την απλή Diavel V4 είναι τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη που εδώ είναι “κανονικά”, σε σχέση με το ποιητικό design αυτών της “διαβολικής” χωρίς το Χ μπροστά.

Το μονόμπρατσο ψαλίδι, το 240άρι πίσω ελαστικό και οι εκπληκτικής σχεδίασης ζάντες μιλούν και τη γλώσσα της ισχύος, ενώ τα full LED φωτιστικά με DRL και οι υπόλοιπες καθαρές γραμμές φωνάζουν “made in Italy”. Είναι μοτοσυκλέτα που εντυπωσιάζει πριν καν γυρίσεις το κλειδί.

Πλαίσιο & εργονομία: Άνεση με ακρίβεια

Η γεωμετρία του πλαισίου έχει βελτιωθεί για μεγαλύτερη ευελιξία, χωρίς να θυσιάζει τη χαρακτηριστική cruiser στάση οδήγησης. Το νέο μονοκόμματο αλουμινένιο πλαίσιο είναι ελαφρύτερο και πιο άκαμπτο, ενισχύοντας τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και τη φιλικότητα στην καθημερινή χρήση.

Η θέση οδήγησης παραμένει χαλαρή και φαρδιά, με τα μαρσπιέ εμπρός και το ύψος σέλας στα 755 mm, αλλά η νέα σχεδίαση της σέλας και η αναβάθμιση των αναρτήσεων υπόσχονται άνεση σε μεγάλες αποστάσεις — είτε μόνος, είτε με συνεπιβάτη. Όμως στην Autostrada με ταχύτητες 134-146 χλμ/ώρα, με τα πόδια μπροστά και χωρίς στήριξη με όλο το πέλμα στα μαρσπιέ, στα οποία απλά ακουμπά η καμάρα του ποδιού, η κούραση έρχεται πιο γρήγορα από ότι στην πιο κανονική θέση των ποδιών που έχει η απλή Diavel V4. Έτσι υπάρχει ως εξτρά κιτ μαρσπιέ που μπαίνουν στο σημείο που είναι αυτά της απλής και κάνουν “κανονική” τη θέση οδήγησης.

Ηλεκτρονικά: Έξυπνη ισχύς, ζωντανή πληροφόρηση

Η XDiavel V4 εξοπλίζεται με την τελευταία λέξη της ηλεκτρονικής τεχνολογίας της Ducati:

  • Cornering ABS με βάση την IMU της Bosch

  • Traction Control, Wheelie Control, Launch Control

  • Cruise Control & παραμετροποιήσιμα Riding Modes

  • Έγχρωμη TFT οθόνη με συνδεσιμότητα Bluetooth

Αυτό όμως που κάνει τη διαφορά είναι η αλληλεπίδραση με τον αναβάτη. Η υψηλής ανάλυσης TFT οθόνη περιλαμβάνει δείκτη πραγματικής απόδοσης ιπποδύναμης και ροπής — για να βλέπεις σε πραγματικό χρόνο πόση από τη δύναμη του V4 εκμεταλλεύεσαι!

Και για όσους ζουν για την επιτάχυνση, υπάρχει και μετρητής επιτάχυνσης/επιβράδυνσης (G-meter), που καταγράφει τις δυνάμεις κατά την εκκίνηση ή την έξοδο από στροφή, αλλά και τις πλάγιες επιταχύνσεις στις στροφές! Μια έξυπνη υπενθύμιση ότι η καρδιά αυτής της cruiser χτυπά με ρυθμό superbike.

Αναρτήσεις & φρένα: Κορυφαίος εξοπλισμός

Οι αναρτήσεις αποτελούνται μπροστά από ανεστραμμένο πιρούνι 50 mm πλήρως ρυθμιζόμενο και πίσω υπάρχει ένα αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση, εξασφαλίζοντας ισορροπία ανάμεσα σε άνεση και έλεγχο.

Το σύστημα πέδησης είναι υψηλής απόδοσης με δίσκους 330 mm και Brembo Stylema δαγκάνες μπροστά, εξασφαλίζοντας γραμμική, ισχυρή επιβράδυνση.

Ducati DNA: Πάντα στο επίκεντρο η απόδοση

Αν και η XDiavel V4 έχει cruiser εργονομία και στιλ, σε κάθε της λεπτομέρεια αναγνωρίζεις την Ducati. Ο τρόπος που ανεβάζει στροφές, η σταθερότητα στις στροφές, η απόκριση στο γκάζι — όλα μαρτυρούν πως πρόκειται για μια γνήσια sport καρδιά ντυμένη με κοστούμι πολυτελείας.

Και πιστέψτε με, αν δεν τους εξηγούσα όλα αυτά ακόμη εκεί θα ήμουνα ή θα με έπιανε η νύχτα και δεν θα ευχαριστιόμουν τα τελευταία 100 χλμ. της διαδρομής μου.

Βέβαια ήδη είχα περάσει πολύ καλά με την “όμορφη” και απλά ήθελα να πάρω από αυτήν και την τελευταία ευχαρίστηση πριν τον αναγκαστικό χωρισμό.


Ο Marco Rimondi μου εξηγεί τη λειτουργία των ηλεκτρονικών στο εργοστάσιο της Μπολόνια

Στον ανοικτό δρόμο

Αρχικά παραλαμβάνοντας από τους φίλους Gherardo Morico και Marco Rimondi τη μοτοσυκλέτα από το εργοστάσιο στην Μπολόνια, πήρα αμέσως την Εθνική προς την λίμνη του Κόμο και πιο συγκεκριμένα το δεξιό κομμάτι της λίμνης που λέγεται λίμνη του Λέκκο, από την απέναντι μεριά από το σημείο που βρίσκεται το εργοστάσιο της Moto Guzzi στο Mandello del Lario. Στην Εθνική μέτρησα - μέσω του δείκτη απόδοσης – το πόσο από τη δύναμη και τη ροπή του μοτέρ χρησιμοποιείς στην ταχύτητα ταξιδιού που επιλέγεις. Με το πολύ χρήσιμο Cruise Control στα 126 χλμ/ώρα η δύναμη που χρειάζεται η XDiavel V4 για να κινηθεί είναι μόλις το 19% των 168 ίππων και το 30% της ροπής των 126 Nm. Δηλαδή σε αυτήν την ταχύτητα “δουλεύουν” μόνο οι 32 ίπποι! Στα 134 χλμ/ώρα χρησιμοποιείται το 21% της δύναμης και το 32% της ροπής, στα 146 χλμ/ώρα το 25% της δύναμης και το 34% της ροπής. Η κατανάλωση κυμάνθηκε από τα 5.6 λίτρα/100χλμ έως τα 6.2 λίτρα/100χλμ με το συνδυασμό της Εθνικής, αλλά και του επαρχιακού δρόμου μετά το Λέκκο προς την πόλη Μπελάτζιο.

Πέρα από τον τομέα αυτών των μετρήσεων η θέση οδήγησης, με την απουσία προστασίας από τον αέρα, δεν επιτρέπει να κινηθείς για πολύ ώρα με υψηλές ταχύτητες, ενώ η μοτοσυκλέτα μπορεί σχετικά άνετα να ξεπεράσει τα 200 χλμ/ώρα. Επίσης με τη θέση των μαρσπιέ τόσο μπροστά η κούραση στα πόδια είναι αρκετή.


Στις στροφές

Στο Μπελάτζιο συναντήσαμε το συνεργάτη μας φωτογράφο και εκδότη του περιοδικού Moda e Motori Magazine, τον Giuseppe Piazzolla και κατευθυνθήκαμε στις στροφές προς την πόλη Ghisallo που αποτελούν σημείο συνάντησης και προπόνησης ποδηλατών, αλλά και πέρασμα για τύπου supermoto μοτοσυκλέτες. Η XDiavel με το μακρύ της μεταξόνιο στα 1,620 χιλ (έναντι 1,593 της απλής Diavel V4) δυσκολεύεται στις φουρκέτες με 1η ταχύτητα στο κιβώτιο, αλλά στις λίγο πιο ανοικτές στροφές με 2α ή 3η ταχύτητα, αισθάνεται απόλυτα άνετα και στρίβει με τρόπο που σε εντυπωσιάζει. Μάλιστα λόγω της θέσης των μαρσπιέ και των ποδιών, η αίσθηση πλαγιάσματος είναι ακόμη περισσότερη από ότι με μια γυμνή μοτοσυκλέτα με κανονική θέση οδήγησης, όπως η απλή Diavel χωρίς το Χ!

Λίγες στροφές αργότερα αισθάνεσαι τη σόλα της μοτοσυκλετιστικής μπότας της Sidi να σέρνεται στην άσφαλτο και το πίσω θηριώδες λάστιχο Pirelli Rosso III των 240/45-17 να βρίσκεται κοντά στα όρια της λειτουργίας του!

Τις επόμενες δύο ημέρες οι στροφές στο ανέβασμα των Απένινων από την Μπολόνια προς το Passo della Raticosa και από κει προς την Firenzuola, ήταν διαδρομές στις οποίες η XDiavel σε εντυπωσιάζει. Μάλιστα σε σημείο με δύο ωραίες στροφές είδα με την άκρη του ματιού μου δύο φωτογράφους με καλούς φακούς, που αποθανάτιζαν τα περάσματα των κυριολεκτικά εκατοντάδων μοτοσυκλετιστών που έκαναν εκεί τη βόλτα τους. Στο website PicMood.com έψαξα την επόμενη μέρα και βρήκα τα περάσματά μου από εκεί! Απίστευτα καλή ιδέα αυτού του website που όπως είδα καλύπτει πάρα πολλά ωραία περάσματα μοτοσυκλετιστών σε όλη την Ιταλία!

Στο κατέβασμα από Firenzuola προς Mugello, παρά το ότι οι στροφές είναι πιο κλειστές, επίσης και εκεί η XDiavel ήταν τουλάχιστον εντυπωσιακή. Μια τόσο μακρυά σε μήκος cruiser στρίβει αδιανόητα καλά και γρήγορα. Το τελευταίο ανέβασμα πριν με σταματήσουν οι Carabinieri ήταν από το Galliano, Acqua Panna, Paso della Futa!

Στις διαδρομές με τις στροφές, με συνεχή πίεση για γρήγορη οδήγηση η κατανάλωση έφτασε τα 7.1 l/100km, ενώ η δύναμη που χρησιμοποιείται στις εξόδους των στροφών με 2η και 3η ταχύτητα ξεπερνάει λίγο το 50% με τη ροπή να ξεπερνά το 60%. Ο μετρητής επιτάχυνσης έφτασε τα 0.99 g σε επιτάχυνση, ενώ σε πολύ δυνατά φρεναρίσματα, όπου τα εκπληκτικά φρένα της Brembo δείχνουν την αξία τους, είδαμε 1.03 g! (Ας σκεφτούμε ότι η μέγιστη επιβράδυνση μιας μοτοσυκλέτας MotoGP με τα carbon φρένα, είναι στο 1.5 g). Σε πλευρικές επιταχύνσεις είδαμε 0.82 g σε κάποιες αριστερές στροφές και 0.80 σε δεξιές. Σε ενδείξεις από το 0.60 – 0.75 g τα πλαγιάσματα είναι αντίστοιχα πολύ εντυπωσιακά.

Συμπέρασμα: Έκρηξη αδρεναλίνης στην κατηγορία των sport-cruiser

Περιττό να πούμε ότι με μισή καρδιά επιστρέψαμε την πανέμορφη μοτοσυκλέτα το επόμενο πρωί στην είσοδο του εργοστασίου της Ducati στο Borgo Ρanigale! Πραγματικά είναι από τις περιπτώσεις που λες; “θα ήθελα να είχα μια τέτοια μοτοσυκλέτα στο γκαράζ μου!”

Γιατί η Ducati XDiavel V4 δεν ανεβάζει απλώς τον πήχη των sport-cruisers. Τον ξαναχαράζει. Αποδεικνύει ότι η απόδοση και η άνεση δεν είναι έννοιες ασύμβατες και πως μια cruiser μπορεί να είναι ταυτόχρονα χαλαρή και εκρηκτική. Και στις δύο περιπτώσεις το εντυπωσιακή συνυπάρχει, είτε θα σταματήσεις σε οποιοδήποτε σημείο της διαδρομής, είτε σε συναντήσουν άλλοι μοτοσυκλετιστές στις διαδρομές του βουνού.

Με εκπληκτική σχεδίαση λοιπόν, τρομερή απόδοση από τον V4, προηγμένα ηλεκτρονικά και μοναδική εμπειρία οδήγησης, η νέα XDiavel V4 είναι κάτι περισσότερο από ένα ακόμη νέο μοντέλο. Είναι δήλωση Ιταλικής ταυτότητας, στο ότι η Ducati δεν ακολουθεί τις τάσεις. Τις δημιουργεί.

Στο Μιλάνο με τον Giuseppe Piazzola και τον στυλίστα του περιοδικού Moda e Motori Magazine και την Σοφία η XDiavel V4 βοήθησε σε φωτογράφηση για κράνη

Με την XDiavel πάνω από το Paddock της πίστας του Mugello

Στο Ghisallo με φόντο το μνημείο για τους ποδηλάτες

« Προηγούμενο άρθρο

Έρχονται οι νέες, πλήρως ανανεωμένες Yamaha Tracer 7 και Tracer 7 GT!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα