Η τελική ταχύτητα είναι ένα σημαντικό στοιχείο των Αγώνων του MotoGP, καθώς η υψηλή τελική ταχύτητα μπορεί να σου προσφέρει ένα εύκολο προσπέρασμα στην ευθεία και έτσι να σε γλυτώσει από την φθορά του ελαστικού που θα χρειαστεί η αντίπαλη μοτοσυκλέτα που θα προσπαθήσει να σε περάσει στις στροφές.
Αυτό το αξίωμα θέλει να χρησιμοποιεί η Ducati απέναντι στους αντιπάλους της και βάσει αυτού θυσιάζει κάποιες φορές την ικανότητα της μοτοσυκλέτας της στις στροφές, αν το θέσουμε απλοϊκά και χωρίς πολύ βαθιά ανάλυση.
Σίγουρα ο χρόνος ταχύτερου γύρου δεν βγαίνει από την ταχύτητα στην ευθεία, αλλά κυρίως από την ικανότητα στις στροφές, αφού τα δευτερόλεπτα που η μοτοσυκλέτα είναι με φουλ γκάζι στην ευθεία, είναι στις περισσότερες πίστες αρκετά λιγότερα από αυτά που βρίσκεται πλαγιασμένη στις στροφές.

Σε πίστες όπως το Κατάρ πάντως με ευθεία στα 1,068μ., η ικανότητα και η διαφορά της μοτοσυκλέτας στην ευθεία πολλές φορές μπορεί να αποβεί καθοριστική για το αποτέλεσμα του Αγώνα, όπως θα θυμούνται κάποιοι για τη διαφορά σχεδόν 20 χλμ/ώρα που είχε η Ducati του Stoner το 2007, όταν περνούσε σαν σταματημένη την Yamaha του Rossi, με τελική επικράτηση του Αυστραλού.
Στο τεστ του Κατάρ η Ιταλική μοτοσυκλέτα έδειξε και πάλι τη δύναμή της, όχι μόνο γιατί πήρε τις 5 πρώτες θέσεις στην κατάταξη των τελικών ταχυτήτων, αλλά και γιατί έχει σημαντική διαφορά από τις άλλες μοτοσυκλέτες!
Συγκεκριμένα ο ταχύτερος στην ευθεία ήταν ο Johann Zarco με 351.7 λχμ/ώρα και ακολούθησαν ακόμη 4 Ducati, ενώ η πρώτη Honda ήταν αυτή του Pol Espargaro με 343.9 χλμ/ώρα, δηλαδή μια διαφορά 7.8 χλμ/ώρα.
Η πρώτη ΚΤΜ ήταν αυτή του Brad Binder με 341.7 χλμ/ώρα και διαφορά στα 10 χλμ/ώρα.
Η πρώτη Suzuki ήταν ο Alex Rins με ίδια τελική με την Αυστριακή μοτοσυκλέτα και τη διαφορά στα 10 χλμ/ώρα.
Η πρώτη Yamaha, αυτή του Maverick Vinales με 339.6 χλμ/ώρα και διαφορά 11.1 χλμ/ώρα.
Η πρώτη Aprilia του Aleix Espargaro με 339.6χ λμ/ώρα και διαφορά 11.1 χλμ/ώρα.
Στη δεύτερη φωτογραφία μπορούμε να δούμε όλες τις υψηλότερες τελικές ταχύτητες κάθε οδηγού, αλλά και το Μ.Ο. των 5 υψηλότερων τελικών που πέτυχε ο καθένας, καθώς μια μόνο φορά με υψηλή τελική μπορεί να έρθει μετά από ένα καλό slipstreaming και έτσι ο Μέσος Όρος της ταχύτητας είναι πιο ενδεικτικός.