• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
6ος Αγώνας - Γαλικό GP (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η νέα ηλεκτρική Matter Aera έχει 4 ταχύτητες!
Νέα Αγοράς 06/05/2025 - 23:11

Μπορεί η προσθήκη ταχυτήτων σε μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα να διατηρεί την πιο παραδοσιακή εμπειρία οδήγησης και να προσθέτει περισσότερα στις επιδόσεις και την αυτονομία; Οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες είναι πολύ ήσυχες, πολύ ομαλές, πολύ απλές. Χωρίς ταχύτητες, μόνο το άνοιγμα του γκαζιού χαρίζει έντονη επιτάχυνση, αλλά η διάρκεια της επιτάχυνσης μειώνεται όσο τα χιλιόμετρα αυξάνονται και η αίσθηση της επιτάχυνσης στα πολλά χιλιόμετρα είναι λιγότερο εντυπωσιακή από τις αντίστοιχες βενζινοκίνητες.

Αλλά όποιος έχει οδηγήσει μια καλή ηλεκτρική μοτοσυκλέτα ξέρει ότι άμεση ροπή, η αδιάκοπη επιτάχυνση και το χαμηλό κόστος λειτουργίας μπορούν να είναι απίστευτα ελκυστικά, ενώ αν υπάρχει περισσότερη επιτάχυνση στα πολλά χιλιόμετρα και αυξημένη αυτονομία, τότε οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες γίνονται ακόμη καλύτερες.

Η Ινδική startup εταιρία ηλεκτρικών μοτοσυκλετών Matter δεν αρκείται απλώς στο να αποδείξει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να είναι διασκεδαστικά. Θέλει να επαναφέρει και εκείνη τη μηχανική εμπλοκή που οι αναβάτες έχουν νοσταλγήσει. Παρουσιάζει λοιπόν τη Matter Aera, μία πλήρως ηλεκτρική μοτοσυκλέτα που επιδιώκει να σπάσει ακόμα περισσότερο τα καλούπια. Και αυτό γιατί έχει ταχύτητες και μάλιστα 4 σχέσεις, που δεν είναι απλά για επίδειξη, αλλά για σημαντική βελτίωση των επιδόσεων και της αυτονομίας.

Στην καρδιά της Aera βρίσκεται το Hypershift, ένα χειροκίνητο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων που λειτουργεί σε συνδυασμό με τρία προγράμματα οδήγησης, προσφέροντας συνολικά 12 διαφορετικές ρυθμίσεις οδήγησης. Είναι μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση στην απόδοση των ηλεκτρικών οχημάτων, δίνοντας στον αναβάτη περισσότερο έλεγχο στο πώς αποδίδεται η ισχύς. Η Matter λέει ότι δεν αφορά μόνο την εμπλοκή του αναβάτη – συμβάλλει επίσης στη βελτίωση της αποδοτικότητας, της ακρίβειας του γκαζιού και της προσαρμοστικότητας σε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης.

Όλη αυτή η τεχνολογία κινείται από έναν υδρόψυκτο ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 10,5 kW (14 ίππους) και εντυπωσιακή ροπή 520 Nm, τιμή που θυμίζει περισσότερο σπορ αυτοκίνητο παρά καθημερινή μοτοσυκλέτα. Η ροπή αποδίδεται άμεσα, επιτρέποντας στην Aera να επιταχύνει από 0 έως 40 χλμ/ώρα σε μόλις 2.8 δευτερόλεπτα. Τροφοδοτείται από μια μπαταρία 5 kWh, προσφέροντας πιστοποιημένη αυτονομία έως και 172 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση, βάσει του IDC.

Σε επίπεδο τεχνολογίας, η Aera είναι πλήρως εξοπλισμένη. Διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών που χειρίζεται πλοήγηση, μουσική, αναλύσεις διαδρομών και ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού. Περιλαμβάνει επίσης έξυπνο παρκάρισμα, διπλούς δίσκους με ABS, και σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί. Η μοτοσυκλέτα συνδέεται με την εφαρμογή MatterVerse, που προσφέρει λειτουργίες όπως απομακρυσμένο κλείδωμα, δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και παραμετροποιήσιμες ρυθμίσεις οδήγησης.

Η φόρτιση είναι εξαιρετικά απλή – απλά τη συνδέεις σε μια συνηθισμένη πρίζα. Η Matter υπολογίζει ότι το κόστος λειτουργίας είναι σημαντικά χαμηλότερο σε σύγκριση με μια τυπική μοτοσυκλέτα βενζίνης.

Όλα αυτά, όμως, φέρνουν στο προσκήνιο ένα μεγάλο ερώτημα για το πόσο μπορεί μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα με ταχύτητες να διατηρήσει την ψυχή των μοτοσυκλετών με τις οποίες μεγαλώσαμε. Σίγουρα ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν υπάρχει εδώ, οπότε οι ταχύτητες αντικαθιστούν μέρος της οδήγησης των βενζινοκίνητων, αλλά από τη στιγμή που αποδίδουν στις επιδόσεις, είναι κάτι πιο ευχάριστο για την οδήγηση.

Μετά την επιτυχημένη παρουσίαση στην Bengaluru, η Matter ξεκινά τώρα τη διάθεση της Aera σε όλη την Ινδία, με παραδόσεις και test rides σε πόλεις όπως η Πούνε, το Δελχί και η Τσενάι μέσα στον επόμενο μήνα. Οι προπαραγγελίες είναι ήδη ανοιχτές στην ιστοσελίδα της Matter, ενώ οι πρώτοι που θα κλείσουν τη μοτοσυκλέτα θα επωφεληθούν από ειδικές προσφορές. Επίσης, κέντρα εμπειρίας λειτουργούν ήδη σε κάθε μία από αυτές τις πόλεις για δοκιμαστικές βόλτες και παρουσιάσεις.

Η Matter δείχνει την τάση που έχουν οι κατασκευαστές να κυνηγούν και τις νέες εμπειρίες. Η απόδοση, η αυτονομία και η αποδοτικότητα παραμένουν κρίσιμες, αλλά μοτοσυκλέτες όπως η Aera δείχνουν ότι υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον και στο πώς νιώθει ο αναβάτης οδηγώντας τη μοτοσυκλέτα, κάτι που είναι αρκετά συναρπαστικό.

 

Επόμενο άρθρο »

Έφτασαν στην Ελλάδα οι νέες Aprilia RS 660 και RS 660 Factory

« Προηγούμενο άρθρο

Η Suzuki Moto Greece κατάκτησε την κατηγορία Ε1 στο Πρωτάθλημα Enduro

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
Ο FABIO QUARTARARO ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΛΕ ΜΑΝ
  • ΝΑΙ, Η ΥΑΜΑΗΑ ΕΙΝΑΙ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΛΕ ΜΑΝ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ ΣΑΝ ΤΗΝ ΧΕΡΕΘ
  • ΙΣΩΣ, ΑΝ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΟΠΩΣ ΣΤΗΝ ΧΕΡΕΘ
  • ΟΧΙ, Ο ΙΔΙΟΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ Η ΥΑΜΑΗΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ ΟΠΩΣ ΣΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ