Του Δημήτρη Διατσίδη
Στην πίστα του Μιζάνο αποκαλύφθηκε η νέα Ducati Panigale V4S του 2025, από τον CEO της DUCATI Claudio Domenicali. Ένα μοντέλο που αναμενόταν εδώ και αρκετό καιρό και είχε διαρρεύσει το ότι το πανέμορφο μονόμπρατσο ψαλίδι – σήμα κατατεθέν - της τωρινής Panigale δεν θα υπήρχε πια, μιας και στους αγώνες των WorldSBK είχε φανεί ότι δεν μπορεί πια να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του συναγωνισμού. Μαζί θα άλλαζαν βέβαια και όλα τα στοιχεία που μπορούσαν να βελτιωθούν, ενώ κάποιες καινοτομίες ήταν αναμενόμενες.
Τελικά με λίγα λόγια ο Domenicali μίλησε για τη σημασία που έχει για την Ducati η ναυαρχίδα της φιλοσοφίας της, λέγοντας ότι: “Η αποστολή της Ducati είναι να εμπλουτίσει τις ζωές των ανθρώπων μέσα από τεχνολογικά εξελιγμένες μοτοσυκλέτες που χαρακτηρίζονται από αισθησιακή ομορφιά.”
Ακριβώς δίπλα μου στην παρουσίαση της μοτοσυκλέτας καθόταν ο αρχισχεδιαστής της Ιταλικής εταιρίας, ο Andrea Ferraresi, ο οποίος μου μιλούσε για τη νέα μορφή που έχει στο πλάι το νέο μοντέλο και την προσπάθεια που έγινε από το Centro Style για να επανέλθουν στο προσκήνιο σχεδιαστικές αναλογίες που έρχονται από την περίφημη 916, την εμβληματική Ducati που είναι η μόνη μοτοσυκλέτα που βρίσκεται στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης ΜΟΜΑ της Νέας Υόρκης.
“Λίγες μοτοσυκλέτες όπως η νέα Panigale V4, η έβδομη γενιά των Superbikes της Ducati, επιτυγχάνουν αυτήν την αποστολή”, είπε ο Domenicali. “Μια μοτοσυκλέτα που συνεχίζει μια ιστορία επιτυχιών και αξέχαστων μοντέλων και που αντιπροσωπεύει τη μέγιστη έκφραση των αξιών μας για Στυλ, Επιτήδευση και Απόδοση.”
Πράγματι όταν σηκώθηκε η σχετική κουρτίνα, τα φώτα της Panigale στην εντελώς ευθεία όψη, είναι ίδια με αυτά της 916 και θυμίζουν το μοντέλο του 1994, όμως στο πλάι οι γραμμές δεν γίνονται άμεσα αντιληπτές, ως προς τη σχέση τους και τις αναλογίες της 30χρονης καλλονής! Το συνολικό σχήμα στο πλάι και πίσω ξενίζει και θα το εξηγήσουμε μέσα από την αναλυτική παρουσίαση που ανέλαβε κυρίως ο Giulio Fabbri, ο επικεφαλής της επικοινωνίας των νέων προϊόντων της Ducati.
O Υπεύθυνος Επικοινωνίας είναι και ο ίδιος μέρος της ομάδας των δοκιμαστών του μοντέλου, με το ρόλο του ερασιτέχνη οδηγού track days, δηλαδή ακριβώς του κοινού στο οποίο απευθύνεται εμπορικά η νέα Panigale V4, πέρα από το ότι θα είναι η νέα βάση από το 2025 για να επιστρέψει ο Τίτλος των WorldSBK στο Borgo Panigale (αν τελικά φέτος καταφέρει η BMW να το πάρει). Έτσι αναφέρθηκε στο ότι είναι μια μοτοσυκλέτα που επιτρέπει σε όσους την οδηγούν να βιώσουν τις αισθήσεις ενός επαγγελματία αναβάτη, χάρη σε πρωτοφανείς ηλεκτρονικές λύσεις και τεχνολογίες, που προέρχονται σε μεγάλο βαθμό από το MotoGP.
Λύσεις όπως ο κινητήρας V4 του με το δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων και με αντίθετα περιστρεφόμενο άξονας ή το πλαίσιο και τα ηλεκτρονικά που είναι ακόμα πιο κοντά σε αυτά των Desmosedici. Μια μοτοσικλέτα ικανή να ενισχύσει τις ικανότητες οδήγησης του αναβάτη της, είτε επαγγελματία είτε ερασιτέχνη, προσφέροντας του την αυτοπεποίθηση που του επιτρέπει να ξεπεράσει τα όριά του στην οδήγηση στην πίστα.
Μια Panigale V4 που ακολουθεί την εξελικτική πορεία που χάραξε η Ducati στον αγωνιστικό τομέα του MotoGP, όπου η Desmosedici έγινε η πιο επιθυμητή μοτοσυκλέτα στην κατηγορία, με την οποία, το 2023, επτά στους οκτώ αναβάτες μπόρεσαν να κερδίσουν τουλάχιστον έναν αγώνα.
Η νέα Panigale V4 S ζυγίζει μόλις 187 κιλά επισήμως, όμως στη ζυγαριά έδειξε 184, πέντε λιγότερα από το προηγούμενο μοντέλο και αποδίδει 0.5, μισό ίππο παραπάνω από την προηγούμενη, παρά το πιο περιοριστικό Euro5+. Οι τεχνολογικές καινοτομίες με τις οποίες είναι εξοπλισμένη, σε συνδυασμό με αυτές τις βελτιώσεις, επέτρεψαν σε μια ομάδα αναβατών διαφορετικών ικανοτήτων - από τον γρήγορο ερασιτέχνη έως τον επαγγελματία αναβάτη - να μειώσουν τον καλύτερο χρόνο τους κατά ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο κατά τη διάρκεια μιας συγκριτικής δοκιμής που πραγματοποιήθηκε στην πίστα της Κρεμόνα.
Άρα προσέξτε – λέει η Ducati – όλα έγιναν για να είναι πιο γρήγορη στην πίστα και μάλιστα με λιγότερη προσπάθεια από τον οδηγό, κάτι το οποίο μπορεί να συγχωρήσει τις όποιες αισθητικές αντιρρήσεις θα έχει ο μελλοντικός χρήστης της.
Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα από την αρχή ξεκινώντας από την ενσωματωμένη αεροδυναμική σχεδίαση
Με την άφιξη της έβδομης γενιάς σπορ μοτοσυκλετών Ducati, από την 851 έως σήμερα, η εξέλιξη της superbike Ducati σηματοδοτεί μια σημαντική καμπή. Από την προηγούμενη προσέγγιση, βασισμένη σε ένα αεροδυναμικό πακέτο που εφαρμόζεται σε μια μοτοσυκλέτα με ήδη ολοκληρωμένο σχεδιασμό, η Ducati έχει προχωρήσει σε μια μέθοδο αεροδυναμικής σχεδίασης και ολοκληρωμένης σχεδίασης, μέσα από ένα παγκόσμιο όραμα στο οποίο τα αεροδυναμικά προφίλ ταιριάζουν άψογα στις γραμμές της μοτοσυκλέτας.
Το νέο φέρινγκ μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση κατά 4% και προστατεύει τον αναβάτη πιο αποτελεσματικά στην ευθεία, διατηρώντας τον σε ένα είδος «φούσκας» (προστασίας) ήρεμου αέρα, τη στιγμή που στα σχεδόν ανύπαρκτα φέρινγκ άλλων μοτοσυκλετών, ο αέρας μπορεί να ενοχλεί σημαντικά. Τα υψηλής απόδοσης αεροδυναμικά πτερύγια διπλού προφίλ ενσωματώνονται άψογα με το σχήμα του μπροστινού μέρους, διατηρώντας αμετάβλητη τη συμβολή όσον αφορά την κάθετη δύναμη σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Ο Ferraresi μου αποκάλυψε ότι η λύση να ενσωματωθούν μικρότερα και περισσότερα πτερύγια, μέσα στο φέρινγκ (όπως κάνει η Honda CBR1000RR-R) δοκιμάστηκε, αλλά δεν ήταν αποδοτική, οπότε προτιμήθηκε και πάλι η λύση των δύο φτερών που είχε και το προηγούμενο μοντέλο.
Η μετακίνηση προς τα πίσω του μπροστινού άκρου του φέρινγκ σε σχέση με τον μπροστινό τροχό κάνει τη μοτοσυκλέτα πιο ευκίνητη όταν αλλάζει κατεύθυνση με ταχύτητα, ενώ η βελτίωση στο σχήμα του φτερού του τροχού αυξάνει την αποτελεσματικότητα του συστήματος ψύξης, ιδιαίτερα της ψύξης λαδιού.
Όπως είπε αρχικά και ο Domenicali, για να σχεδιάσει τη νέα Panigale V4, το Centro Stile Ducati εμπνεύστηκε από την θρυλική Ducati 916. Στόχος των σχεδιαστών ήταν να εμπνευστούν από την εμβληματική μοτοσυκλέτα και να ενσωματώσουν στις νέες γραμμές τις εργονομικές και αεροδυναμικές λύσεις της Desmosedici GP, απαραίτητες για ικανοποιούν το τρέχον στυλ οδήγησης στην πίστα. Η πλάγια όψη λοιπόν βρίσκει αυτή την ισορροπία μεταξύ εμπρός και πίσω, τυπική της 916, με μια πιο οριζόντια γενική διάταξη και περισσότερο σαν αυτή των μοτοσυκλετών MotoGP των τελευταίων ετών, οι οποίες δέχονται έντονη κριτική ως προς το ότι έχουν ασχημίνει με όλα τα αεροδυναμικά φτερά που πρέπει να έχουν.
Η αδιαμφισβήτητη γραμμή της 916 ήταν επίσης η έμπνευση για τη σχεδίαση του μπροστινού φωτιστικού συγκροτήματος, στο οποίο η δυναμική εμφάνιση υπογραμμίζεται από το διπλό πρόσωπο σε σχήμα V, χαρακτηριστικό των σπορ μοτοσυκλετών του Borgo Panigale. Τέλος, η εισαγωγή αέρα είναι πλέον μονή και κεντρική, κρυμμένη κάτω από το φέρινγκ, ενώ η ουρά, φαρδύτερη και μακρύτερη, αυξάνει την ευρυχωρία για τον αναβάτη. Όμως ακριβώς αυτή η φαρδύτερη ουρά φαίνεται σε όλους λιγότερο όμορφη από την υπέροχη ουρά του μοντέλου που φεύγει.
Ο σχεδιασμός βέβαια του πλαϊνού μέρους έχει επηρεαστεί σαφώς από το νέο διπλό ψαλίδι, χάνοντας τη μαγεία του μονόμπρατσου πίσω μέρους της τωρινής Panigale.
H Εργονομία
Η θέση οδήγησης αναπτύχθηκε με διπλό στόχο να εγγυηθεί τη μέγιστη ενσωμάτωση του αναβάτη στην αεροδυναμική της μοτοσυκλέτας και να βελτιώσει τον έλεγχο στις πιο σημαντικές φάσεις της οδήγησης στην πίστα. Το συγκρότημα καθίσματος-ντεπόζιτου, χάρη στη μεγαλύτερη ευρυχωρία, προσφέρει μεγαλύτερη ελευθερία διαμήκους κίνησης και διευκολύνει το κρύψιμο πίσω από το φέρινγκ, επίσης χάρη σε μια βαθιά εσοχή στο επάνω μέρος που αποφεύγει την επαφή με το προστατευτικό του πηγουνιού του κράνους, κάτι που αντιμετωπίζει ένας αναβάτης track days σε πολλά μοντέλα του ανταγωνισμού .
Ταυτόχρονα, η πίσω περιοχή του ρεζερβουάρ, σε συνδυασμό με τα πλαϊνά καλύμματα και το σχήμα της σέλας, υποστηρίζουν καλύτερα τον αναβάτη κατά τις φάσεις φρεναρίσματος, εισόδου και μέσα στη στροφή, χωρίς να περιορίζουν τις κινήσεις του σώματος στις υπόλοιπες φάσεις. Ο οδηγός μπορεί τώρα ευκολότερα να στηριχτεί με τα γόνατά του στο ρεζερβουάρ, για να αντισταθμίσει την επιβράδυνση και μετά να βγει έξω από τη σέλα μόλις η μοτοσυκλέτα στρίψει, μειώνοντας έτσι την πίεση στα μπράτσα και συνεπώς τη γενική κόπωση. Τα μαρσπιέ έχουν μετακινηθεί 10 mm προς τα μέσα σε σύγκριση με την τωρινή Panigale V4, αυξάνοντας την απόσταση από το έδαφος και, επιτρέποντας στον αναβάτη να έχει τα πόδια του πιο εσωτερικά τοποθετημένα, βελτιώνοντας την αεροδυναμική.
Κινητήρας που προέρχεται από αγώνες
Η πιο ισχυρή και ελαφρύτερη Panigale V4, δημιουργήθηκε για να προσφέρει στους λάτρεις απαράμιλλη αίσθηση. Ο κινητήρας Desmosedici Stradale, προέρχεται αυστηρά από αυτόν της μοτοσυκλέτας Ducati MotoGP, με την οποία μοιράζεται πολλές τεχνικές λύσεις, ξεκινώντας από την αρχιτεκτονική. Είναι ένας V4 90° με δεσμοδρομική κίνηση βαλβίδων, αντίθετα περιστρεφόμενο άξονα και χρονισμό διπλού παλμού, που δίνει έναν ήχο εντελώς ίδιο σαν αυτόν της Desmosedici GP.
Στον Desmosedici Stradale της νέας Panigale V4 το διάγραμμα διανομής ισχύος έχει αναθεωρηθεί, με έκκεντρα με διαφορετικό προφίλ και υψηλότερη τιμή ανύψωσης. Ο εναλλάκτης και η αντλία λαδιού είναι τα ίδια με αυτά που είναι τοποθετημένα στην Panigale V4 R, ενώ το τύμπανο του κιβωτίου ταχυτήτων είναι αυτό που χρησιμοποιείται στην Superleggera V4. Οι αυλοί εισαγωγής μεταβλητού μήκους έχουν μεγαλύτερη εκροή, με τιμή 25 mm στη κοντή διαμόρφωση (-10 mm) και 80 στη μακριά (+5 mm).
Ο κινητήρας αναγνωρισμένος για τις αυστηρότερες προδιαγραφές Euro5+, αποδίδει 216 ίππους στις 13,500 rpm και μέγιστη ροπή 12.3 Kgm στις 11,250 rpm. Τιμές που αυξάνονται στη διαμόρφωση πίστας, με την υιοθέτηση της αγωνιστικής εξάτμισης Ducati Performance από την Akrapovič, με την οποία η μέγιστη ισχύς αυξάνεται στους 228 ίππους!
Πλαίσιο που προέρχεται από το MotoGP
Η Panigale V4 ήταν πάντα η σούπερσπορ μοτοσυκλέτα δρόμου που βρίσκεται πιο κοντά σε μια MotoGP. Το 2022, ο Pecco Bagnaia σημείωσε καλύτερο χρόνο 1:35.8 κατά τη διάρκεια του Lenovo Race of Champions στο Misano. Χρόνος λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα μακριά από το απόλυτο ρεκόρ αγώνων MotoGP: 1:31.8, που σημείωσε ο ίδιος με την Ducati Desmosedici GP.
Για να κάνει την Panigale V4 ακόμα πιο ανταγωνιστική, η Ducati Corse ζήτησε νέους στόχους ακαμψίας για το πλαίσιο και το ψαλίδι για να μπορέσει να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες των νέων slick ελαστικών που χρησιμοποιούνται στα Superbike.
Οι μηχανικοί του Ducati Corse καθόρισαν τη βέλτιστη πλευρική ακαμψία για τη διατήρηση της πρόσφυσης σε γωνίες κλίσης πάνω από 60°, ενώ ταυτόχρονα διατήρησαν υψηλές τιμές διαμήκους ακαμψίας για να εκμεταλλευτούν τη ροπή του κινητήρα κατά την επιτάχυνση και την ισχύ πέδησης κατά το φρενάρισμα.
Για το σκοπό αυτό, το μπροστινό πλαίσιο τροποποιήθηκε και συγχρόνως αναπτύχθηκε ένα νέο ψαλίδι διπλής όψεως – το Ducati Hollow Symmetrical Swingarm - με ελαφρύ και καινοτόμο σχεδιασμό. Με τη νέα συγκεκριμένη γεωμετρία, διατηρήθηκε η θέσης του σιγαστήρα εξάτμισης κάτω από τον κινητήρα, μια μοναδική λύση στο παγκόσμιο πανόραμα των σούπερσπορ μοτοσυκλετών δρόμου. Αυτή η λύση επιβεβαιώνει την προσέγγιση της Ducati, βασισμένη στο στυλ, την πολυπλοκότητα και τις επιδόσεις, ικανή να ξεπεράσει τον συμβιβασμό μεταξύ στυλ και απόδοσης.
Τα μεγάλα νέα είναι στο νέο ψαλίδι που μειώνει την πλευρική ακαμψία (-37% σε σύγκριση με το προηγούμενο μονόμπρατσο ψαλίδι) και μαζί και το βάρος, βελτιώνοντας την πρόσφυση κατά την έξοδο από τις στροφές και την αίσθηση του αναβάτη κατά την επιτάχυνση. Το νέο ψαλίδι ζυγίζει 2.7 κιλά λιγότερο από το προηγούμενο και είναι πιο αποτελεσματικό στο να βάζει τη δύναμη στην άσφαλτο. Στην Panigale V4 S, οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου με πέντε ακτίνες, εμπνευσμένες από αυτές της Desmosedici GP, ζυγίζουν μόνο 2.95 και 4.15 κιλά για εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Το μπροστινό πλαίσιο είναι ελαφρύτερο (3.47 kg σε σύγκριση με το προηγούμενο που ήταν 4.2) και έχει αναδιαμορφωθεί ως προς την ακαμψία σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο (-40% πλευρικά). Ως αποτέλεσμα, προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και αίσθηση όταν πλαγιάζεις στη στροφή και είναι πιο αποτελεσματικό όταν πρόκειται να φτάσεις στην κορυφή και να κλείσεις τη στροφή.
Οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις Öhlins NPX/TTX τρίτης γενιάς, διευρύνουν το φάσμα των ρυθμίσεών τους, προσφέροντας πιο άνετες ρυθμίσεις για τη χρήση του δρόμου και είναι πιο αποτελεσματικές όταν οδηγούμε ανάμεσα στα κερμπ μιας πίστας. Ταυτόχρονα, η μεγαλύτερη ταχύτητα των υδραυλικών βαλβίδων τους προσφέρει πιο ακριβή απόκριση σε κάθε κατάσταση οδήγησης.
Πέρα από το εντελώς νέο ψαλίδι και τη μείωση της ακαμψίας, η νέα Ducati Panigale V4 είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο εξοπλισμένη με μπροστινές δαγκάνες φρένων Brembo Hypure. Ελαφρύτερες (-60 γραμμάρια ανά ζευγάρι) και με πιο υψηλές επιδόσεις, οι δαγκάνες Brembo Hypure διαχέουν τη θερμότητα που παράγεται από το φρενάρισμα πιο αποτελεσματικά, προσφέροντας πιο σταθερή απόδοση και επομένως μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα για τον αναβάτη στην αναζήτηση των δικών του ορίων.
Μια άλλη πολύ σημαντική παγκόσμια πρεμιέρα είναι το σύστημα Race eCBS, που αναπτύχθηκε από την Bosch σε συνεργασία με την Ducati. Στα επίπεδα που είναι αφιερωμένα στη χρήση σε πίστα, το σύστημα αυτό συνδυασμένου φρεναρίσματος, μπορεί να ενεργοποιήσει το πίσω φρένο σύμφωνα με στρατηγικές που αναπαράγουν τις τεχνικές των επαγγελματιών αναβατών και επομένως πειραματίζονται με τη δυνατότητα καθυστέρησης του σημείου πέδησης στην πίστα σε σύγκριση με την απουσία του συστήματος. Συγκεκριμένα, το σύστημα συνεχίζει να ενεργοποιεί το πίσω φρένο ακόμα και μετά το άφημα του μπροστινού φρένου κατά την είσοδο στη στροφή, όπως καταφέρνουν οι επαγγελματίες οδηγοί χρησιμοποιώντας το χειριστήριο του πίσω φρένου στο τιμόνι ή ακόμη και με το κλασικό πίσω φρένο στο πόδι.
Περιττό να τονίσουμε πόσο σημαντικό είναι αυτό για όσους χρησιμοποιούν μόνο το μπροστινό φρένο στην πίστα και τους είναι δύσκολο να χρησιμοποιήσουν και το πίσω. Μάλιστα μιλώντας με τον δοκιμαστή της Ducati Alex Valia, μου εξήγησε ότι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα αυτού του συστήματος είναι μετά το πρώτο δυνατό δάγκωμα του φρένου στην ευθεία, την ώρα που μειώνεις τη δύναμη στη μανέτα του φρένου και συνεχίζεις να φρενάρεις μέχρι την είσοδο της στροφής. Σε αυτή τη δύσκολη και πολύπλοκη φάση για όλους εμάς τους μη επαγγελματίες οδηγούς, το σύστημα αυτό θα μας βοηθήσει για καλύτερο φρενάρισμα και ουσιαστική μείωση των αποστάσεων φρεναρίσματος σε κάθε πίστα.
DVO: ο “Παρατηρητής” του Οχήματος
Η συνεχής δέσμευση στην ηλεκτρονική καινοτομία οδήγησε την Ducati στην ανάπτυξη του Vehicle Observer (DVO). Το Ducati Vehicle Observer προσομοιώνει την είσοδο περισσότερων από 70 αισθητήρων, βελτιώνοντας έτσι τις στρατηγικές ηλεκτρονικού ελέγχου, οι οποίες μπορούν να επιτύχουν πρωτοφανή αποτελεσματικότητα. Η εξαιρετική ακρίβεια αυτής της λειτουργικότητας επιτρέπει στην πραγματικότητα τα χειριστήρια να παρεμβαίνουν με σχεδόν προγνωστικό τρόπο για να ικανοποιήσουν άμεσα τα αιτήματα του αναβάτη στην αναζήτηση της μέγιστης απόδοσης.
Το DVO, που αναπτύχθηκε από την Ducati Corse στο MotoGP, εκτιμά τις δυνάμεις που ενεργούν στη μοτοσυκλέτα και τα φορτία που μπορεί να αντέξει σε διάφορες συνθήκες οδήγησης, ενσωματώνοντας τις πληροφορίες από την αδρανειακή πλατφόρμα IMU με ακόμη πιο ακριβή τρόπο.
Η Panigale V4 2025 είναι βέβαια εξοπλισμένη με ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών χειριστηρίων: Ducati Traction Control DVO, Ducati Slide Control, Ducati Wheelie Control DVO, Ducati Power Launch DVO, Engine Brake Control και Ducati Quick Shift 2.0. Το σύστημα DQS 2.0 χρησιμοποιεί μια στρατηγική που βασίζεται αποκλειστικά στον αισθητήρα γωνιακής θέσης του κιβωτίου ταχυτήτων, με αποτέλεσμα να μπορεί να χρησιμοποιεί μια ράβδο αλλαγής ταχυτήτων χωρίς μικροδιακόπτες και ως εκ τούτου να προσφέρει στον αναβάτη μια πιο άμεση αίσθηση με μειωμένη διαδρομή.
Ταμπλό από το MotoGP
Το ταμπλό είναι εντελώς νέο. Η διάσταση των 6.9" με αναλογία διαστάσεων 8:3 προσφέρει μέγιστη αναγνωσιμότητα χωρίς παρεμβολές στην όραση μέσω του παρμπρίζ στη θέση του φέρινγκ. Το προστατευτικό γυαλί χρησιμοποιεί τεχνολογία Optical Bonding για να εξασφαλίσει βέλτιστη αναγνωσιμότητα σε μαύρο φόντο ακόμη και κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Η αίσθηση είναι ότι βρίσκεσαι σε μια Desmosedici GP και αυτό ενισχύεται από τη νέα οθόνη Track στο ταμπλό. Η επιλογή που είναι αφιερωμένη στη χρήση στην πίστα είναι στην πραγματικότητα σχεδιασμένη για να υποστηρίζει τον αναβάτη στην αναζήτηση της μέγιστης απόδοσης. Χάρη στο μέγεθος και τον «ευρύ» παράγοντα μορφής του νέου ταμπλό, μια σειρά από νέες παραμέτρους μπορούν να εμφανιστούν στη μία πλευρά της οθόνης:
- «g-Meter», το οποίο υποδεικνύει σε πραγματικό χρόνο την τιμή της πλευρικής επιτάχυνσης κατά την κλίση και κατά μήκος κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα.
- "Power&Torque", το οποίο εμφανίζει το ποσοστό της ισχύος και της ροπής που παραδίδονται εκείνη τη στιγμή σε σύγκριση με τις μέγιστες διαθέσιμες τιμές δεδομένης της σχέσης ταχύτητας.
- “Lean angle”, που δείχνει τις στιγμιαίες γωνίες κλίσης που συνοδεύονται από το επίπεδο ανοίγματος του γκαζιού και την πίεση που ασκείται στο φρένο.
Το Info Mode Track μπορεί να εμφανίζει χρονολογική απόδοση σε πραγματικό χρόνο. Εκμεταλλευόμενο το σύστημα GPS, το ταμπλό εμφανίζει τους χρόνους του γύρου και είναι σε θέση να χειριστεί τρεις ενδιάμεσες χρονομετρήσεις, σε σημεία τα οποία μπορεί να ορίσει ο αναβάτης χρησιμοποιώντας το κουμπί φλας στον πρώτο γύρο που κάνει στην πίστα. Το ταμπλό εμφανίζει τον πίνακα split time, με εικονίδια T1, T2 ή T3 που υποδεικνύουν την απόδοση που επιτυγχάνεται σε αυτόν τον τομέα της πίστας χρησιμοποιώντας τους ίδιους χρωματικούς κωδικούς - λευκό, γκρι, πορτοκαλί, κόκκινο - που χρησιμοποιούνται στο MotoGP.
Η λειτουργία Road info είναι επίσης πολύ καθαρή, με μεγάλη έμφαση στο κυκλικό στροφόμετρο, τοποθετημένο στο κέντρο και με την ένδειξη της ταχύτητας μέσα. Η αριστερή πλευρά της οθόνης προορίζεται για τις ρυθμίσεις, το πρόγραμμα πλοήγησης (εάν είναι εγκατεστημένο), το πρόγραμμα αναπαραγωγής μουσικής, τη διαχείριση smartphone και τις θερμαινόμενες λαβές αξεσουάρ και τις διάφορες διαθέσιμες λειτουργίες για καθεμία από αυτές. Στη δεξιά πλευρά υπάρχουν οι ενδείξεις ταχύτητας, χρόνου, θερμοκρασίας νερού και cruise control, εάν είναι ενεργοποιημένα. Το ταμπλό αλλάζει δυναμικά την κατανομή του χώρου, μετακινώντας τις στήλες και ανακατανέμοντας τις περιοχές, για να προσφέρει μέγιστη ορατότητα στις λειτουργίες που χρησιμοποιούνται.
Με την επιστροφή στα πιτ, η νέα απόκτηση δεδομένων DDL ολοκληρώνει την επίσημη εμπειρία αναβάτη. Το σύστημα, που αναπτύχθηκε από την 2D σε συνεργασία με την Ducati, καταγράφει όλες τις παραμέτρους που σχετίζονται με την οδήγηση, διασταυρώνοντάς τις με ένα υπερσύγχρονο σύστημα GPS, ικανό να σχεδιάζει τις διανυθείσες τροχιές με μεγάλη ακρίβεια. Στη συνέχεια, τα δεδομένα μπορούν να αναλυθούν χρησιμοποιώντας εξωτερικό λογισμικό με πρότυπα και αναφορές που δημιουργήθηκαν από την Ducati Corse, για να τελειοποιήσουμε την απόδοσή μας στην πίστα.
Αυτά όλα λοιπόν έδωσαν μια βελτίωση 0.9 του δευτερολέπτου σε επαγγελματίες οδηγούς, όπως ο Alex Valia, ή λίγο πάνω από ένα δευτερόλεπτο σε καλούς ερασιτέχνες οδηγούς σε πίστες των 4.5 χλμ., ενώ ο Michele Pirro μου είπε ότι οι δικοί του χρόνοι ήταν καλύτεροι, αλλά όχι τόσο πολύ, όσο ένα δευτερόλεπτο και αυτό γιατί ένας οδηγός MotoGP μπορεί να πάρει το κάτι παραπάνω και από το προηγούμενο μοντέλο. Όμως το σημαντικό που μας είπε και ο Valia και ο Fabbri είναι ότι η νέα Panigale είναι πολύ λιγότερο απαιτητική σωματικά, γεγονός που σημαίνει ότι μπορείς να κάνεις περισσότερους γύρους σε κάθε track day και μάλιστα με σταθερότητα σε σχέση με τη φθορά των ελαστικών. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει μεγαλύτερη ευχαρίστηση, τη στιγμή μάλιστα που θα βλέπεις τους χρόνους να κατεβαίνουν.
Η νέα Panigale V4, που προσφέρεται σε μονοθέσια διαμόρφωση με κιτ συνεπιβάτη διαθέσιμο ως εξτρά αξεσουάρ, θα φτάσει στις αντιπροσωπείες τον Σεπτέμβριο του 2024 και βέβαια ανυπομονούμε να την οδηγήσουμε στις Σέρρες, για να δούμε και στην πράξη, όλα όσα εδώ φαίνονται τόσο ιδανικά. Έτσι μπορεί και να διασκεδάσουμε τις αντιρρήσεις μας σε σχέση με το σχεδιασμό από το πλάι, γιατί ως γνωστόν όταν η μοτοσυκλέτα πηγαίνει γρήγορα, αρχίζεις να τη βλέπεις ακόμη πιο όμορφη από όσο είναι...
Οι κορυφαίοι οδηγοί της Ducati με τον CEO Claudio Dominicali στη διάρκεια της παρουσίασης
Κύρια χαρακτηριστικά και στάνταρ εξοπλισμός
-
Κινητήρας Desmosedici Stradale, 1,103 cc
-
Μέγιστη ιπποδύναμη 216 hp στις 13,500 rpm
-
Μέγιστη ροπή 12.3 kgm στις 11,250 rpm
-
Βάρος χωρίς καύσιμο: 187 kg
-
Πλαίσιο “Front Frame”
-
Ρεζερβουάρ αλουμινίου 17-litr
-
Ducati Electronic Suspension (DES) 3.0
-
Öhlins NPX-30 πιρούνι με σύστημα Öhlins Smart EC 3.0
-
Öhlins TTX 36 αμορτισέρ με σύστημα Öhlins Smart EC 3.0
-
Öhlins steering damper αμορτισέρ τιμονιού με Öhlins Smart EC 3.0
-
Σφυρήλατοι τροχοί αλουμινίου
-
Μπαταρία Λιθίου
-
Φρένα Brembo HypureTM monobloc δαγκάνες
-
Ελαστικά Pirelli Diablo Supercorsa V4 tyres 200/60 rear
-
Διπλή αεροδυναμική πτέρυγα
-
Πακέτο ηλεκτρονικών με 6-axis Inertial Measurement Unit (6D IMU): Race eCBS με λειτουργία στροφής; Ducati Traction Control (DTC) DVO; Ducati Slide Control (DSC); Ducati Wheelie Control (DWC) DVO; Ducati Power Launch (DPL) DVO; Ducati Quick Shift (DQS) 2.0; Engine Brake Control (EBC), Ducati Vehicle Observer (DVO)
-
Νέα οθόνη 6.9” full-TFT με αναλογία 8:3
-
Riding Modes (Race A, Race B, Sport, Road, Wet)
-
Φώτα Full-LED με DRL και ενσωματωμένα φλας
-
Μονοθέσια (κιτ συνεπιβάτη εξτρά)
-
Έτοιμη για Ducati Data Logger (DDL) και Ducati Multimedia System (DMS)
Ο απεσταλμένος μας Δημήτρης Διατσίδης με το νέο μοντέλο της Ducati