• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Οι πέντε καλύτερες μοτοσυκλέτες που οδηγήσαμε το 2023
Τεστ-Μοντέλα 03/01/2024 - 20:11

του Δημήτρη Διατσίδη

 

Το 2023 ήταν μια καλή χρονιά οδηγικά για το MGP.gr και το περιοδικό MOTOGP WORLD, αφού πέρασαν από τα χέρια μας πολλές και πολύ καλές δίτροχες παρουσίες που άφησαν μια θετική εντύπωση για την συμπεριφορά της αλλά και την ομορφιά τους. Ξεχωρίσαμε λοιπόν τις πέντε που μας άρεσαν περισσότερο οδηγικά και δεν είναι τυχαίο ότι οι τέσσερις είναι supersport (Ducati Streetfighter V4S, CFMOTO 450SR, Aprilia RSV4 Factory, Honda CBR1000RR-R) που οδηγήθηκαν κυρίως σε πίστες της Ελλάδας και του εξωτερικού. Μια “γυμνή” (Suzuki “streetfighter” GSX-8S) που έχει πρώτο στόχο την κίνηση στο δρόμο είναι ανάμεσα σε αυτές τις πέντε, ενώ “εύφημος μνεία” πρέπει να αποδοθεί και στις Ducati Diavel V4, Aprilia RS 660 Extrema, BMW M 1000 R, Yamaha R1M.

Τις παρουσιάζουμε εδώ συνοπτικά, με τη σειρά με την οποία τις οδηγήσαμε μέσα στη χρονιά και όχι με σειρά κατάταξης.

 

Ducati Streetfighter V4S

Η “Fight Formula”, η συνταγή του νέου “μαχητή” της Ducati είναι: Κινητήρας Desmosedici Stradale + Διπλά Φτερά + Ηλεκτρονικά από την Panigale V4 + 178 κιλά + Ψηλό Τιμόνι + 208 ίπποι! Δηλαδή πήραν την πολύ πετυχημένη Superbike Panigale V4 του 2023, της αφαίρεσαν το φέρινγκ, ρύθμισαν λίγο τον κινητήρα με -7.5 ίππους (φυσικά και οι 208 είναι εξωφρενική δύναμη), της έβαλαν ένα ψηλό τιμόνι και τέσσερα αεροδυναμικά φτεράκια (δύο σε κάθε πλευρά), άλλαξαν την σχέση μετάδοσης της πρώτης ταχύτητας, κάνοντάς της πιο κοντή από την πολύ μακρυά της Panigale, της έβαλαν πιο άνετη σέλα, αλλά πήρε και 3 κιλά σε σχέση την Panigale!

Η μοτοσυκλέτα μας έδωσε όλα όσα υπόσχεται: Τρομερή δύναμη που τώρα μεταφέρεται καλύτερα στην άσφαλτο στις εξόδους των στροφών. Εκπληκτική επιβραδυντική ικανότητα, με φοβερή αίσθηση από το σύστημα φρένων της Brembo. H Ohlins με την ηλεκτρονικά αυτορυθμιζόμενη ανάρτηση βοηθάει σε κάθε φάση του στριψίματος. Η νέα ρύθμιση της ροπής που μειώνεται από τα ηλεκτρονικά, στο κλείσιμο του γκαζιού, σε κάθε ταχύτητα του κιβωτίου, βοήθησε να έχουμε ομαλότερη είσοδο στη στροφή και άρα να δίνουμε μικρότερη μάχη με τη μοτοσυκλέτα και άρα να είμαστε περισσότερο ξεκούραστοι. Όλα αυτά έδωσαν μια συνολική αίσθηση ότι μπορέσαμε να οδηγήσουμε στα όρια και να πλησιάσουμε αρκετά τους χρόνους της Panigale.

Τελικά όλη αυτή η δουλειά που γίνεται στην εξέλιξη ενός μοντέλου, κάθε χρόνο, δίνει καρπούς και έρχεται να μας θυμίσει ότι όλα τα καλά που ανακαλύπτει μια εταιρία όπως η Ducati, μέσα στους Αγώνες, γίνονται κτήμα μας και μπορούμε και εμείς να παίρνουμε μια γεύση από την οδήγηση που κάνουν οι κορυφαίοι οδηγοί του MotoGP & WSBK.

H οδήγηση έγινε στη νέα πίστα της Ανδαλουσίας στα νότια της Ισπανίας.

 

CFMOTO 450SR

Ο δικύλινδρος κινητήρας εν σειρά των 450 κ.εκ. έχει περιεχόμενη γωνία στροφάλου 270 και αντικραδασμικούς άξονες, ισχύ 46 ίππων στις 9,500 σ.α.λ. και ροπή 39Nm στις 7,600 σ.α.λ. και παρέχει γραμμικά την απόδοση της δύναμής του από τις χαμηλές στροφές. Το φρενάρισμα αναλαμβάνει μια δαγκάνα Brembo M40 μπροστά, με διάμετρο δίσκου στα 320 χιλιοστά, ενώ πίσω ο δίσκος είναι στα 220 χιλ. To ABS έρχεται από την Bosch. 

Η 450SR εστιάζει στη βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση για να έχει καλές επιδόσεις. Το ατσάλινο πλαίσιο συνεργάζεται με τις αναρτήσεις οι οποίες δεν ρυθμίζονται παρά μόνο ως προς την προφόρτηση του πίσω ελατηρίου. Βάρος στα 179 κιλά και λάστιχα CST Adreno HS AS5, 110/70-17 μπροστά και 150/60-17 πίσω.

Η CFMOTO 450SR ανταποκρίνεται απόλυτα στο ρόλο της που είναι να καταφέρει την αξιόλογη επίδοσή της εντός πίστας. Δεν αφήνει σχεδόν κανένα αρνητικό στοιχείο εκτός του ότι οι αναρτήσεις που δεν ρυθμίζονται, είναι μαλακές.

Συνολικά μπορούμε να πούμε ότι κάνοντας χρόνους κάτω από το 1’40’’ στις Σέρρες, με τα φώτα, τα φλας και το νορμάλ γρανάζωμα, μπορείς να είσαι απόλυτα ικανοποιημένος από πλευράς επιδόσεων. Αλλά το μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι έχεις την αίσθηση οδήγησης μιας supersport 600 ή και 1000 κυβικών, αφαιρώντας απλά την αδρεναλίνη του φρεναρίσματος στην ευθεία με πάνω από 200 χλμ/ώρα. Όλα τα υπόλοιπα γίνονται σε υπερθετικό βαθμό και η πρόκλησή σου είναι εκεί, να προσπαθήσεις να βελτιώσεις την οδήγησή σου, χωρίς να έχεις το φόβο της υπερβολικής δύναμης, ζητώντας από τον εαυτό σου να εκμεταλλευτεί κάθε μέτρο της πίστας, με τις καλές γραμμές που θα πάρεις. Γίνεται ένα καλό σχολείο οδήγησης για νέους στην πίστα και ένα ωραίο παιχνίδι τελειοποίησης για αυτούς που έχουν εμπειρία. Και όλο αυτό με ένα κόστος στα 6,390€, που σαφώς είναι η καλύτερη αξία «value for money» που μπορεί να βρει κανείς στην κατηγορία των supersport μοτοσυκλετών.

Οδηγήσαμε την CFMOTO 450SR αρχικά στην πίστα της Κωνσταντινούπολης και στους δρόμους εκεί, μετά στην Αθήνα και τέλος στις πίστες της Σπάρτης και των Σερρών.

 

Suzuki “streetfighter” GSX-8S

Η Suzuki ανάμεσα στα V-2 μοντπέλα της των 650 και 1050 κ.εκ., βάζει τώρα έναν δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα, με απόδοση 83-84 ίππους στις 8,500 σ.α.λ. και ροπή 78 Nm στις 6,800 σ.α.λ., με στρόφαλο 270° μοιρών, ώστε να έχει χρονισμό ανάφλεξης ίδιο με των V-2 μοτέρ. Και άρα να δίνει μια αίσθηση ανάλογη. H απόδοση εδώ είναι στους 83 ίππους, σε σχέση με τους 84 της νέας V-strom 800, με 1 ίππο λιγότερο, προφανώς λόγω της κοντύτερης εξάτμισης!

Ατσάλινο πλαίσιο περιβάλλει αυτόν τον κινητήρα, και με το ψαλίδι αλουμινίου, το ανεστραμμένο μπροστινό πιρούνι και το ρυθμιζόμενο αμορτισέρ της ΚΥΒ, να κάνουν ένα ωραίο σύνολο.

Στη δοκιμή μας, προλάβαμε να διαπιστώσουμε τη φιλικότητα του κινητήρα, την ωραία αίσθηση που δίνουν οι αναφλέξεις των 270° και να απολαύσουμε το σύνολο πλαισίου / αναρτήσεων / φρένων. Ιδιαίτερα μας άρεσε η αίσθηση μετά το πρώτο πλάγιασμα, που δίνει μια εύκολη συνέχεια στις μεγαλύτερες γωνίες πλαγιάσματος, με αίσθημα ασφάλειας, αλλά και με σπορ διάθεση πλησιάζοντας προς το όριο του πίσω ελαστικού, που υπογραμμίζει την ουσία των streetfighter.

Την οδηγήσαμε στους δρόμους της Αττικής.

 

Aprilia RSV4 Factory

Η Aprilia RSV4 έχει δεχτεί συνεχείς αναβαθμίσεις και βελτιώσεις στο πέρασμα του χρόνου, παραμένοντας το σημείο αναφοράς σε ό,τι αφορά τις σπορ δυνατότητες και τις επιδόσεις. “Είναι το καλύτερο παράδειγμα του τι μπορούμε να πετύχουμε, αξιοποιώντας την πολύτιμη εμπειρία ενός νικηφόρου αγωνιστικού τμήματος, όπως αυτό που διαθέτει η Aprilia, το οποίο έχει κατακτήσει 54 Παγκόσμια Πρωταθλήματα, επτά από τα οποία έχει κατακτήσει η RSV4”, λένε οι Ιταλοί του Νοάλε.

Ο πιο επαναστατικός και ισχυρός κινητήρας που έχει κατασκευάσει η Aprilia, παρά την απόλυτη προσαρμογή του στις προδιαγραφές Euro 5, χαρακτηρίζεται από τη μεγαλύτερη ροπή και την εκπληκτική μέγιστη ισχύ που παραμένει στους 217 ίππους. Αυτές οι βελτιώσεις έχουν επιτευχθεί με στοχευμένες ενέργειες που περιλαμβάνουν νέα εξάτμιση και αύξηση του κυβισμού κατά 22 κ.εκ., από τα 1,077 στα 1,099 κ.εκ.

Τα αεροδυναμικά φτερά δεν είναι πλέον πρόσθετα στοιχεία στα πλευρικά πάνελ, όπως στο μοντέλο του 2019, αλλά έχουν ενσωματωθεί πλήρως, στο διπλό τοίχωμα του φέρινγκ.

Η αρχιτεκτονική του πλαισίου φέρει την υπογραφή μιας νικηφόρας δυναστείας που έχει κατακτήσει 18 παγκόσμιους τίτλους και 143 αγώνες Grand Prix στην κατηγορία 250 κ.εκ., παραμένει ίδιο ως προς το κύριο μέρος του αλουμινένιου σκελετού, αλλά τώρα διαθέτει ένα νέο ελαφρύτερο ψαλίδι με ενισχυμένη κάτω βάση, το οποίο είναι εμπνευσμένο από το ψαλίδι της Aprilia RS-GP του MotoGP.

Το τελικό συμπέρασμα από τις ημέρες οδήγησής της σε Imola και Vallelunga είναι ότι η Aprilia έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στο νέο μοντέλο, με τις μικροδιαφορές να δίνουν μια συνολικά αναβαθμισμένη αίσθηση, που με τη σειρά της μπορεί να κερδίζει τα λίγα δέκατα στο χρόνο γύρου στην πίστα, που κάνουν τη διαφορά για όποιον είναι εραστής της απόλυτης σπορ οδήγησης. Να προειδοποιήσουμε ότι θέλει ένα χειρισμό ακριβή και μια καλή φυσική κατάσταση για να οδηγηθεί στο όριο αυτή η μοτοσυκλέτα, αλλά η ανταμοιβή είναι ανάλογα υψηλού επιπέδου.

 

Honda CBR1000RR-R Mouratis GP

H γνωστή εταιρία που εξοπλίζει τους φίλους της μοτοσυκλέτας με όλα τα χρήσιμα ανταλλακτικά των βελτιώσεων, πήρε την κορυφαία Honda και την έκανε ακόμη καλύτερη! Από πλευράς κινητήρα, που αποδίδει στη νορμάλ του μορφή 217 ίππους, δεν έγινε παρά επέμβαση με αλλαγή της εξάτμισης με μια ολόσωμη Akrapovic που σε συνδυασμό με φίλτρο DNA κάνει την αναπνοή του μοτέρ ακόμη καλύτερη. Στον τομέα των ηλεκτρικών μπήκε πλεξούδα-εγκέφαλος του HRC, προδιαγραφών Superstock, που σημαίνει ότι υπάρχει η καλύτερη δυνατή απόδοση με τον υπόλοιπο κινητήρα να παραμένει εντελώς νορμάλ. Πάνω από 10 ίπποι το κέρδος από εξάτμιση και ηλεκτρικά. Για τις αλλαγές ταχυτήτων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη προτιμήθηκε Quickshifter της Gordona. Για την τελική μετάδοση τα γρανάζια είναι της Gandini και η αλυσίδα της DID.

Επίσης ξεκίνησε παράλληλα η βελτίωση της μοτοσυκλέτας σε σχέση με όλα εκείνα τα περιφερειακά που την κάνουν ακόμη καλύτερη για τις ημέρες πίστας. Το υποπλαίσιο πίσω και οι βάσεις οργάνων με Ram-Air ήρθαν από την Motoholders. Μπήκαν προστατευτικά, μανιτάρια και καπάκια κινητήρα της GB Racing. Η τρόμπα φρένου και η βάση αμπραγιάζ με μανέτα, είναι της Accossato. Οι αναρτήσεις βελτιώθηκαν μπροστά με φυσίγγια Ohlins, ενώ πίσω το αμορτισέρ της Σουηδικής Ohlins είναι μια καλή εγγύηση ποιότητας για τη σταθερή απόδοση λειτουργίας του. Τα κλιπ ον και τα μαρσπιέ είναι της Spider και από την ίδια εταιρία έρχεται και η τάπα του ρεζερβουάρ. Το “κοστούμι” της μοτοσυκλέτας και όλα τα πλαστικά είναι της Sebimoto, ενώ η ζελατίνα του φέρινγκ έρχεται από την Γαλλία και την Ermax. Τα σλικ λάστιχα της Dunlop έχουν φορεθεί σε ελαφρύτερες ζάντες OZ.

Αρχικά να πούμε ότι η ομαλότητα και η ροπή του τετρακύλινδρου εν σειρά κινητήρα των χιλίων κυβικών εκατοστών, εντυπωσιάζει, όπως και η ευστροφία του, με τις 14,500 σ.α.λ. να έρχονται απίστευτα γρήγορα, εκεί που το quickshifter κάνει την αλλαγή στην επόμενη ταχύτητα με απόλυτη ακρίβεια και φυσικά χωρίς να ακουμπάς το συμπλέκτη. Τα φρένα με την τρόμπα της Accossato έχουν θαυμάσια απόδοση και δίνουν πάρα πολύ καλή αίσθηση. Στη διάρκεια του φρεναρίσματος, αλλά και στην είσοδο της στροφής τα αεροδυναμικά βοηθήματα της Honda βοηθούν στη σταθερότητα και διευκολύνουν την επιλογή της γραμμής. Μέσα στη στροφή και στην έξοδο το αμορτισέρ της Ohlins κάνει τη δουλειά ευκολότερη και τα σλικ της Dunlop δίνουν την πρόσφυση για να έχεις μια καλή έξοδο. Συνολική εμπειρία φοβερή, ίσως μια από τις καλύτερες μοτοσυκλέτες για track day που έχουμε οδηγήσει στη δημοσιογραφική μας ζωή στις πίστες όλου του κόσμου. 

 

Εύφημος μνεία

Ducati Diavel V4

Και η εύφημος μνεία πάει σε φωτογραφική αναφορά των Ducati Diavel V4, Aprilia RS 660 Extrema, BMW M 1000 R, Yamaha R1M. Ενώ σε προσωπικό επίπεδο ο υπογράφων με δύο νέες πίστες στις οποίες οδήγησε έφτασε τις 79 διαφορετικές πίστες στις οποίες είτε έχει αγωνιστεί, είτε έχει δοκιμάσει μοτοσυκλέτες, αυτοκίνητα και καρτ.

H Vallelunga κοντά στην Ρώμη, ήταν η 79η διαφορετική πίστα για τον ΔΔ!

Επόμενο άρθρο »

Νέα Honda CBR650R 2024

« Προηγούμενο άρθρο

Suzuki V-STROM 800 για περιπέτεια αλλά και καθημερινότητα

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ