Αν αναλύσει κανείς τους χρόνους θα δει ότι ο Stoner έχει κάνει 8 γύρους στο 1:49, ενώ ο Ισπανός 6, όμως ο Lorenzo ήταν γρηγορότερος στο τέλος με τα σκληρά λάστιχα. Μάλιστα ο προηγούμενος στο πρωτάθλημα οδηγός, αφιέρωσε όλες τις δοκιμές στις ρυθμίσεις με τα σκληρά λάστιχα, επιλογή που μάλλον θα ακολουθήσουν οι περισσότεροι οδηγοί.
Ο ταχύτερος γύρος του Stoner έγινε με τα μαλακότερα λάστιχα, δηλαδή τις μεσαίες γόμες που έφερε η Bridgestone για το Ιταλικό Grand Prix. O Aυστραλός είχε και μια ανώδυνη πτώση στο τέλος που του έκοψε το ρυθμό.
O
Ο Stoner λίγο μετά την πτώση του
Valentino Rossi από τη μεριά του σημείωσε και αυτός 6 γύρους στο 1:49, αλλά με τον ταχύτερο με μαλακό μπροστινό.
Η μάχη ανάβει λοιπόν και η έκπληξη των πρωινών ελευθέρων δοκιμών είναι ο Toni Elias που περίμενε τον Lorenzo, τον ακολούθησε για ένα γύρο και σημείωσε τον 4ο χρόνο!, με μαλακό πίσω και σκληρό μπροστά λάστιχο.
Στην 5η θέση ο Loris Capirossi που έφερε την Suzuki στο 1:49, ενώ πίσω του ο άλλος γερόλυκος ο Edwards, o πρώτος από τους 5 οδηγούς που βρίσκονται στο 1:50. Dovizioso, Pedrosa, De Angelis, De Puniet, κλείνουν για την Honda την πρώτη δεκάδα, που για πρώτη φορά βλέπει περισσότερες μοτοσυκλέτες από την Yamaha στις 10 πρώτες.
Στο στρατόπεδο της Ducati
Ο Rossi πολύ κοντά, ψάχνει το τέλειο
o Canepa είναι ο 2ος στην 12η θέση, ενώ απογοητευτική και πάλι η εμφάνιση του Hayden που είναι τελευταίος, δίνοντας βάση στα σενάρια που τον θέλουν να αποτελεί μια ακόμη περίπτωση όπως η περσινή του Melandri.