Ομάδες, κατασκευαστές, Dorna και FIM θα συναντηθούν εκ νέου στην Jerez στο περιθώριο του IRTA Test ου θα λάβει χώρα 28-29 Μαρτίου προκειμένου να οριστικοποιήσουν τους κανονισμούς που θα ισχύσουν από το Πρωτάθλημα του 2010.
«Σίγουρα θα καταργηθούν οι δοκιμές της Παρασκευής η οποία θα αφιερωθεί σε δραστηριότητες προώθησης του σπορ. Επίσης δεν θα υπάρχουν πλέον εφεδρικές μοτοσικλέτες, ενώ συζητάμε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιείται ο ίδιος κινητήρας για τρεις αγώνες», είπε ο Ezpeleta στο περιθώριο της παρουσίασης του Team San Carlo Honda Gresini που έγινε προ ημερών στο Μιλάνο.
Επίσης είναι πολύ πιθανό να υπάρξει κανονισμός σύμφωνα με τον οποίο ένας πρωτοεμφανιζόμενος (rookie) στη μεγάλη κατηγορία αναβάτης δεν θα μπορεί να προσληφθεί από εργοστασιακή ομάδα. Θα πρέπει δηλαδή πρώτα να κάνει το ...αγροτικό του σε μια ιδιωτική και μετά να πάρει ...προαγωγή.
Ο Ezpeleta απέρριψε την ιδέα για θέσπιση ξεχωριστού Πρωταθλήματος για τις ιδιωτικές ομάδες λέγοντας πως «...θα ήταν σα να υποβιβάζουμε τις μη εργοστασιακές ομάδες σε μια δεύτερη κατηγορία».
Όλες οι αλλαγές γίνονται με στόχο να περιοριστούν οι απώλειες από την κρίση που έχει γονατίσει την παγκόσμια αγορά.
«Δεν ξέρουμε πόσο θα διαρκέσει η κρίση και το 2010 τα πράγματα μπορεί να είναι ακόμα πιο δύσκολα. Αλλά έχω εμπιστοσύνη στη δυναμική αυτού του σπορ. Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι του χρόνου θα έχουμε 20 αναβάτες στο γκριντ», είπε ο Ezpeleta που απάντησε και σε αυτούς που υποστηρίζουν πως τα MotoGP δεν αντέδρασαν άμεσα όπως έκανε η F1 στη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της κρίσης: «Δεν θέλω να κρίνω τις τελευταίες κινήσεις τους (σ.σ. των ανθρώπων της F1), πρέπει να έχουν τους λόγους τους. Αν παντως υπάρχει κάποιος που έχει αντδράσει σωστά και άμεσα για να αντιμετωπίσει την κρίση, αυτός είναι ο χώρος της μοτοσικλέτας. Και αυτό συνέβη χάρη στη συμφωνία που υπάρχει ανάμεσα σε μας, την Ομοσπονδία και τους κατασκευαστές».
Τέλος αναφέρθηκε και στο συνεχώς αναπτυσσόμενο Πρωτάθλημα των Superbike στο οποίο μετέχουν φέτος επτά κατασκευαστές τη στιγμή που στα MotoGP υπάρχουν μόλις τέσσερις.
«Τα Superbike είναι μια κατηγορία που πρέπει να υπάρχει, γιατί εκπροσωπεί τις μοτοσικλέτες που μπορεί κανείς να βρει στην παραγωγή. Τα MotoGP αντιπροσωπεύουν τα πρωτότυπα. Ανέκαθεν οι μεγάλοι Πρωταθλητές στο χώρο των δύο τροχών έτρεχαν εδώ, σε μας. Δεν βλέπω να υπάρχει κάποιο πρόβλημα από το γεγονός ότι κάθε χρόνο τα SBK βελτιώνονται. Πρέπει να βελτιωνόμαστε και εμείς. Η ουσία είναι ότι η ιστορία είμαστε εμείς!», είπε ο Ισπανός.