Ο καιρός στο Estoril, δίπλα στον Ατλαντικό είναι σχεδόν πάντα άστατος και η βροχή είναι συχνό φαινόμενο, όπως και οι συνεχείς εναλλαγές στεγνού και βρεγμένου. Έτσι στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές η πίστα ήταν βρεγμένη αρχικά και σιγά-σιγά στέγνωνε.
Όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν βρόχινα λάστιχα, ακόμη και προς το τέλος των 60 λεπτών των δοκιμών, αφού η χρήση τους δεν έχει περιορισμούς, σε αντίθεση με τα σλικ ή τα χαραγμένα μεσαία λάστιχα που θα ήταν η ιδανική περίπτωση για τις συνθήκες της πίστας. Αν λοιπόν έβαζαν χαραγμένα λάστιχα θα έπρεπε να τα πάρουν από αυτά που ήδη έχουν επιλέξει για δοκιμές και αγώνα, μειώνοντας τον αριθμό τους και ρισκάροντας αν ο καιρός είναι ανάλογος την Κυριακή.
H Bridgestone σε τέτοιες συνθήκες έχει το πλεονέκτημα και τελικά οι 5 πρώτοι της κατάταξης των ελεύθερων δοκιμών είναι οδηγοί της. Η έκπληξη ήλθε από τον Shinya Nakano με την Gresini Honda και την υποστήριξη της Castrol, που ήταν πρώτος μέχρι 5 λεπτά πριν το τέλος και στον τελευταίο γύρο ξανανέβηκε 3ος, αφού είχε «πέσει» μέχρι την 9η θέση. Ο Ιάπωνας οδηγός είχε εμπιστοσύνη στη μοτοσυκλέτα και τα λάστιχα του και οδήγησε πολύ ομαλά, χωρίς γλιστρήματα.
O Casey Stoner και η Ducati γύρισαν και πάλι στη γνώριμη πρώτη θέση, με το επιθετικό στυλ οδήγησης του Αυστραλού να του δίνει τον πρώτο χρόνο με διαφορά 0.699 του δευτερολέπτου από τον Valentino Rossi και τη Yamaha του, ο οποίος πίεσε αρκετά στον τελευταίο του γύρο, αλλά κάποια γλιστρήματα στην τελευταία στροφή, την περίφημη «Ρarabolica» του στέρησαν αρκετό χρόνο.
O Anthony West με την Kawasaki σημείωσε τον 4ο χρόνο, σε συνθήκες που ευνοούν την οδήγησή του. Στον τομέα της τελικής ταχύτητας η άλλη Kawasaki του John Hopkins ήταν η ταχύτερη μοτοσυκλέτα με 307.6 χλμ/ώρα, έναντι των 304.8 της Suzuki του Capirossi. Ο Toni Elias ήταν η πρώτη Ducati σε τελική με 304.5 χλμ/ώρα.